Capital.ba

Automobili svake dvije godine postaju jedan centimetar – širi

27.01.2024. / 10:04

PARIZ – Novi automobili u Europi u prosjeku se svake dvije godine šire za jedan centimetar. To je podatak koji je otkrilo istraživanje ekološke organizacije Transport & Environment (T&E).

FOTO: Pixabay

Trend će se nastaviti zbog rasta prodaje SUV-ova osim ako zakonodavci ne preduzmu odgovarajuće mjere. Otprilike polovica prodanih novih automobila već je preširoka za minimalno parkirno mjesto na ulicama u mnogim državama.

Pariz bi mogao biti prva velika evropska prestonica koja će se uhvatiti u koštac s tim trendom, ako građani na referendumu sljedećeg mjeseca podrže veće naknade za parkiranje terenaca. Prosječna širina novih automobila povećala se na 180,3 cm u prvoj polovici 2023. godine, u odnosu na 177,8 cm 2018. godine, pokazalo je istraživanje T&E.

Podaci koje je prikupio ICCT potvrđuju isti trend u dvije decenije do 2020. godine. Novi automobili u EVropskoj uniji podliježu istoj maksimalnoj širini, 255 cm, kao i autobusi i kamioni. T&E je rekao da će se, ako se ne preispita ograničenje širine za automobile i ako gradovi ne uvedu veće naknade za parkiranje, veliki SUV-ovi nastaviti širiti prema gornjoj granici namijenjenoj kamionima.

Preispitivanje maksimalne granice širine lakih vozila (automobili, crossoveri, SUV-ovi, pick-upovi i kombiji) ključno je za zaštitu javnog prostora, uključujući pješačke staze, kolnike i susjedna parking mjesta.

Pri takvom preispitivanju moraju se uzeti u obzir i rizici za sigurnost na cestama koje predstavljaju sve širi terenci, posebno zato što povećana širina omogućuje daljnje podizanje visine vozila.

automobili

FOTO: Revijahak

Fronte vozila podignute za 10 cm nose 30% veći rizik od smrtnih slučajeva u sudarima s pješacima i biciklistima. Na ilustraciji Transport & Environmenta vidi se šta u praksi znače šira vozila na jednoj cesti.

Naime, s takva dva parkirana vozila, široka 200 cm (parking je širok 180 cm) s lijeve i desne strane, bitno se smanjuje širina saobraćajne trake i ranjivi učesnici u saobraćaju, poput biciklista, mogu se naći u opasnosti… Takođe, mnoga parking mjesta nisu predviđena za širinu novih automobila, odnosno, uža su, a sve to vodi do oštećenja vozila.revijahak.hr

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!