Capital.ba

Aprilska prodaja vozila u Njemačkoj porasla 20 odsto

07.05.2008. / 10:30

FRANKFURT,  Prodaja automobila u Njemačkoj porasla je za 20 odsto u aprilu, na najviši nivo od 1999. godine, zahvaljujući porastu potražnje za automobilima manje emisije štetnih gasova i oporavku potrošačkog povjerenja.
    Registracija novih vozila, kao najbolje mjerilo prodaje, dostigla je  318.000, u odnosu na 265.000 u aprilu minule godine, zbog izuzetno dobre prodaje vozila domaćih proizvođača, prije svega “Folksvagena” i BMW-a, ali i “Krajslera”, saopštila je trgovinska grupacije njemačke auto industrije VDA.
      Prodaja u četiri mjeseca ove godine povećana je sedam odsto, na 1,05 miliona vozila, prenjela je agencija Blumberg.
    Predsjednik VDA Matijas Visman izjavio je da su na visoku prodaju novih vozila najviše uticali pad nezposlenosti, oporavak potrošačkog povjerenja i sve veći asortiman ekološki podobnih vozila.
   Njemačka privreda 27 uzastopnih mjeseci bilježi pad nezaposlenosti.
    Prodaja vozila u najsnažnijoj evropskoj privredi se oporavlja od prošle godine, kada je u Njemačkoj povećan porez na dodatu vrijednost, zbog čega je smanjena prodaja vozila.
       Prodaja vodeće robne marke “Folsksvagen” skočila je prošlog mjeseca 25 odsto, prema podacima njemačkog Saveznog biroa za motorna vozila (KBA).
    BMW, najveći proizvođač luksuznih vozila u svijetu je u ponedeljak saopštio da je povećao prodaju robnih marki “Mini” i BMW, ukupno za 28 procenata. “Dajmlerova” filijala “Mercedse-Benc” povećala je isporuke u aprilu 26 odsto, dok je njen mali automobil “smart” uspio da poveća prodaju 70 odsto.
     Japanski proizvođači “Honda” i “Tojota” nisu profitirali od velike potražnje, pa je prodaja “Honde” pala 9 odsto u aprilu, a “Tojote” 17 procenata, u odnosu na isti lanjski mjesec.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!