Capital.ba

Amerikanci potrošili 11 milijardi dolara na rasprodaji

02.12.2008. / 7:30

NJUJORK,  Početak sezone predbožićnih rasprodaja donio je u petak američkoj trgovini na malo 10,6 milijardi dolara, što je tri odsto više nego prošle godine, prenose agencije.
 Maloprodajne trgovinske kompanije su se ove godine odlučile na rekordna sniženja cijena, ponegdje i do 70 odsto , uzimajući u obzir tešku ekonomsku situaciju u zemlji i nizak optimizam kupaca. 
 Analitičari, međutim, ocjenjuju da će veliki popusti, zbog kojih je prošlog petka došlo do navale kupaca u prodavnice, još više umanjiti profite trgovaca koji su u posljednja dva mjeseca već pogođeni  dvocifrenim smanjenjem prodaje.
 Prema procjeni Međunarodnog savjeta šoping centara, prodaja u američkim prodavnicama, otvorenim prije više od godinu dana, porašće u periodu novembar-decembar svega jedan odsto, dok firma “Šoper trak” (Shopper Track), koja procjenjuje aktivnost prodaja na osnovu podataka videokamera, rast prodaje u predbožićnoj sezoni procjenjuje na samo 0,1 odsto.
 Amerikanci su, prema podacima anketiranja, spremni da ove godine na poklone potroše 29 odsto manje nego prije godinu dana, prenjela je agencija Interfaks.
 U SAD poslije Dana zahvalnosti, koji se obilježava svakog četvrtog četvrtka u novembru, sljedi dan kada počinje najaktivnija sezona rasprodaja.
 Taj dan je u SAD zvanično radni, ali mnogi Amerikanci uzimaju slobodan dan radi potrage za poklonima za Božić i Novu godinu, a trgovinske kompanije baš tada izlaze iz “crvene”, gubitaške zone.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!