Capital.ba

Alkoholne navike koštaju Koreju milijarde dolara

15.03.2008. / 12:12

SEUL, Prekomjerno konzumiranje alkohola u Južnoj Koreji košta privredu te zemlje milijarde dolara, saopštilo je Ministarstvo zdravlja.

Troškovi prekomjernog konzumiranja alkohola u periodu od 2000. do 2004. godine popeli su se za 35 odsto, odnosno na 20 milijardi dolara, navodi se u istraživanju Ministarstva.

Gubitak dostiže 2,9 odsto društvenog bruto proizvoda /GDP/ Južne Koreje, što je dva puta veće nego u Kanadi, Francuskoj i Škotskoj.

Statistika pokazuje da je broj odraslih koji piju skočio na 43,6 odsto 2003. godine sa 28,8 odsto 1999. godine.

Procijenjeni troškovi prekomjernog konzumiranja alkohola uključuju smanjenu produktivnost na radu, liječenje bolesti povezanih sa alkoholom, kao i nesreće i nezgode odnosno požare izazvane zbog alkohola.

U mjestima na koja Koreanci odlaze poslije posla, koja se zovu hoišik ili “jesti zajedno”, glavna stvar koja se služi je alkohol.

Gosti obično počinju sa pićem koje se zove soju, a koje podsjeća na votku sa likerom kojim se prelijeva pečena svinjetina.

Nakon toga nastavljaju da piju i poslije ponoći odlazeći u karaoke barove ili restorane “ubijajući se” takozvanim bombama, velikim čašama piva pomiješanim sa viskijem. AFP

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!