Capital.ba

Afrika postaje drugo potrošačko tržište u svijetu

20.11.2014. / 7:15

rudari, juzna afrikaJOHANESBURG, Afrika će do 2017. postati drugo po veličini potrošačko tržište u svijetu navodi se u studiji revizorsko-konsultantske kuće Dilojt.

Iako je suviše rano rast na najnerazvijenije kontinentu nazivati “afričko čudo”, Afrika, a posebno njena podsaharska oblast je na rubu “buma” kakav se desio prije 30 godina u južnoj Aziji, navodi se u studiji Dilojta predstavljenoj juče na kongresu trgovnskih distributera u Johansburgu.

“U Africi ne nedostaje tražnja već ponuda”, ističe se u izvještaju koju prenosi kanadski list Pres.

Investiranje u afričko tržište ostaje “kompleksno i teško” usljed “relativno slabih prihoda, međutim, Dilojt ocjenjuje da Afrika zaslužuje pažnju u pogledu dugoročnog ekonomskog rasta s obzirom na očekivani prosječan godišnji privredni rast od 7,7 odsto između 2014. i 2019, dvostruko viši nego u razvijenim zemljama.

Sadašnji afrički rast je manje zavistan od prihoda zarađenih od prodaje rude i nafte nego što je to bio slučaj u prošlosti.

Autori studije posebno ukazuju na demografski rast bez presjedana.

“Do 2030. više od pola miliona Afrikanaca bi trebalo da postane dio srednje klase”, u koju se ubrajaju osobe koje troše od dva do 20 dolara dnevno.

“Potražnja populacije od 15-24 godine predstavlja glavni stožer uzleta trgovine moderne distribucije i prodaje markirane robe”, navodi se u izvještaju.

Mladi Afrikanci prednost daju lokalnoj hrani i piću ali radije kupuju internacionalne brendove odjeće i kozmetike nego domaće marke.

Bez obzira što pristup Internetu ima tek 21 odsto afričkih domaćinstava dok je globalni nivou 40 odsto, kupovinu internetom obavlja i te kako nezanemarljivih 240 miliona Afrikanaca prije svega u Maroku, Egiptu i Južnoafričkoj Republici. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!