YouTube i TikTok najviše koriste opcije za prikupljanje naših podataka
05.12.2022. / 14:29
BANJALUKA – Svakodneva upotreba raznovrsnih aplikacija, predstavlja rutinsku radnju korišćenja na Internetu tokom dana za lične i poslovne potrebe. Sastavni dio uključuje i prikupljanje korisničkih podataka.
Istraživanja koju je sproveo URL Genius pokazuju, da YouTube i TikTok prednjače po praćenju ličnih podataka korisnika više od bilo koje druge aplikacije društvenih medija. Ukoliko posmatramo detaljniju analizu, You tube prikuplja lične podatke za sopstvene potrebe, a sve u cilju praćenja istorije pretraživanja i lokacije, a u cilju komercijalizacije i nuđenja određenih oglasa.
TikTok, većinom prikuplja korisničke podatke u svrhu prodaje trećoj strani, kao npr. prodaji kompanijama za trgovinu podacima, oglašivačima i slično.
Prilikom navedenog istraživanja, korišćena je Apple iOS-a alatka – Record App Activity u cilju brojanja različitih domena, koje prati aktivnosti korisnika i to u deset različitih aplikacija, prilikom jedne posjete, prije nego što se korisnik prijavi na svoj nalog.
Društvene aplikacije koje su bile predmet analize: YouTube, TikTok, LinkedIn, Instagram, Twitter, Telegram, Messenger, Whatsapp, Facebook i Snapchat.
YouTube i TikTok uzimaju (14) mrežnih kontakata za prikupljanje podataka, a prosječna vrijednost ostalih analiziranih društvenih medija je (6) mrežnih kontakata.
Između ostalog, ova analiza je obuhvatila 10 aplikacija i u kategoriji “Posao”, uključujući Quickbooks, Zoom, Microsoft Teams, Slack i Salesforce. Ove aplikacije u prosjeku bilježe (9) kontakata za prikupljanje podataka. Quickbook bilježi najveći broj ostvarenih kontakata (24) u vezi prikljupljanja podataka.
Što se tiče rubrike „Zabava“, u istom broju analiziranih aplikacija, uključujući Hulu, Disney+, Netflix, Ticketmaster, HBO Max, u prosjeku bilježe do (20) mrežnih kontakata. Hulu je napravio najveći broj veza (31), a Netfliks je napravio najmanji (9) za prikupljanje naših podataka.
Piše: Srđan Bjelić, rukovodilac Sektora za prodaju poslovnih rješenja u kompaniji Mtel Banjaluka
Srđan Bjelić je Rukovodilac Sektora za prodaju poslovnih rješenja u kompaniji Mtel a.d. Banjaluka. Učestvovao je u realizaciji i implementaciji više stotina telekomunikacionih i ICT projekata u privatnom i javnom sektoru BIH. Autor je prve mobilne aplikacije “Nikolaj” za pretragu Svetinja SPC na području zemalja bivše Jugoslavije
Tagovi: mtelSrđan Bjelić
Povezane vijesti
Komentari
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]