Capital.ba

Sve bolja zaštita prava potrošača u RS

13.04.2013. / 13:12

potrosaciBANJALUKA, Nivo zaštite prava potrošača u Republici Srpskoj sada je veći nego ranije, ocijenila je pomoćnik ministra u Ministarstvu trgovine i turizma Republike Srpske Dušanka Tegeltija.

Ona je za Srnu izjavila da Ministarstvo, u saradnji sa udruženjima potrošača, nastavlja sa informisanjem potrošača o njihovim pravima da bi se nivo njihove zaštite približio nivou kakav postoji u zemljama EU.

Tegeltija je navela da se prava potrošača najčešće krše prilikom kupovine hrane, obuće i tehnike, ali i pri snabdijevanju električnom energijom, gasom, toplotnom energijom, vodom, te kod usluga telekomunikacija.

“Udruženja potrošača u Srpskoj su važan subjekt u sistemu zaštite potrošača koji provode aktivnosti u vezi sa informisanjem, edukacijom i savjetovanjem potrošača o njihovim pravima. Imaju ulogu posrednika između potrošača i nadležnih organa, inspekcija i drugih subjekata u Republici Srpskoj kojima je zakonom propisana obaveza zaštite potrošača”, pojasnila je Tegeltija.

Prema njenim riječima, Zakonom o zaštiti potrošača u Republici Srpskoj na jedinstven i sveobuhvatan način reguliše se oblast zaštite potrošača, jer su njime obrađena pitanja koja se odnose na bezbjednost proizvoda, cijene, maloprodaju i prateće obaveze iz garancija, deklarisanje proizvoda…

“Zakonom je ustanovljena obaveza trgovca da vodi knjigu reklamacije. Potrošač ima pravo da podnese reklamaciju, u slučaju nedostatka na proizvodu ili usluzi, pogrešno zaračunate cijene i drugih nedostataka proizvoda.Trgovac je dužan da na reklamaciju potrošača odgovori u roku od osam dana od dana prijema”, dodala je Tegeltija.

Ona je pojasnila da je Zakonom o regulisanju cijena dato pravo privrednim subjektima da formiraju cijene proizvoda i usluga slobodno, prema uslovima na tržištu, osim za one, za koje je posebnim propisom utvrđen drugačiji način.

“Ministarstvo trgovine i turizma je, vodeći računa o zaštiti životnog standarda stanovništva, na osnovu Zakona o regulisanju cijena donijelo Uredbu o ograničavanju marži u prometu robe kojom je ograničila marže na osnovne životne namirnice. Uredbom o ograničavanju marži u prometu robe određene su marže za osnovne životne namirnice od osam odsto na veliko, odnosno na 10 odsto na malo”, pojasnila je Tegeltija.

Generalni sekretar Pokreta potrošača Republike Srpske Dragovan Petrović smatra da se Republika Srpska Zakonom o zaštiti potrošača približila nivou zaštite prava potrošača u zemljama EU.

“Ovim zakonom napravili smo značajan iskorak i ubrzanim koracima idemo ka poboljšanju položaja potrošača. I sami potrošači su shvatili da poznavanjem svojih prava mogu najbolje da se zaštite”, ocijenio je Petrović.

On je naglasio da se prigovori potrošača uglavnom odnose na ponašanje trgovaca i na komunalne usluge, te je u prošloj godini oko 20.000 prigovora bilo na usluge i rad “Elektrokrajine”. Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!