Capital.ba

Tegeltija: Položaj potrošača sve bolji

11.01.2016. / 10:39

potrosaciBANJALUKA, Pomoćnik ministra trgovine Republike Srpske Dušanka Tegeltija rekla je da je Zakonom o zaštiti potrošača Srpska preuzela osnovna prava potrošača koja postoje u EU i bliže uredila pojedine dijelove iz ove oblasti, tako da potrošači postaju svjesni svojih prava, a njihov položaj sve bolji.

“Preuzimanjem direktiva EU o zaštiti potrošača, ovaj zakon je u znatnoj mjeri usaglašen sa evropskim standardima i stvorio je pogodan pravni ambijent za zaštitu potrošača, kao ekonomski slabije strane, koja je u nepovoljnijem položaju na tržištu u odnosu na trgovca”, istakla je Tegeltija.

Ona je navela da Ministarstvo trgovine i turizma, kao predlagač Zakona o zaštiti potrošača, vrši stalni nadzor nad sprovođenjem Zakona i predlaže izmjene i dopune radi poboljšanja njegovih pojedinih odredaba, što direktno utiče na unapređenje položaja potrošača u Republici Srpskoj.

“Ministarstvo predlaže Vladi na usvajanje program za zaštitu potrošača koji se donosi na period od dvije godine. Ovim programom utvrđuju se ciljevi politike zaštite potrošača, način i dinamika ostvarivanja tih ciljeva, subjekti ovlašćeni za realizaciju programa, finansijska sredstva i drugi elementi važni za ostvarivanje zaštite potrošača”, dodala je Tegeltija.

Ona je naglasila da je na snazi Program za zaštitu potrošača u Republici Srpskoj za 2015-2016. godinu u čijoj pripremi je učestvovalo 16 subjekata odgovornih za zaštitu potrošača u Srpskoj – nadležna ministarstva, Republička uprava za inspekcijske poslove, ombudsmani u osiguranju i bankarstvu, Privredna komora Republike Srpske i udruženja potrošača iz Srpske.

“Ministarstvo od 2007. godine izdvaja i sredstva s ciljem podrške udruženjima potrošača u Republici Srpskoj. Udruženjima potrošača 2007. godine dodijeljeno je 45.000 KM, a od tada svake godine, na poziciji tekući grant za zaštitu potrošača planiran je iznos od 100.000 KM”, navela je Tegeltija.

Ona je pojasnila da se ova sredstva dodjeljuju udruženjima potrošača, u skladu sa Pravilnikom i kriterijumima za raspodjelu finansijskih sredstava za rad udruženja za zaštitu potrošača, i to jedan dio za projekte iz oblasti zaštite potrošača s ciljem informisanja i obrazovanja potrošača o njihovim pravima, a drugi dio za sufinansiranje materijalnih troškova udruženja potrošača radi jačanja njihovih kapaciteta i stalne dostupnosti potrošačima.

Kada je riječ o saradnji sa udruženjima za zaštitu potrošača Republike Srpske, Tegeltija je navela je da Ministarstvo stalno sarađuje sa ovim udruženjima i prati njihov rad, te da se u budžetu svake godine planiraju sredstva tekućeg granta za zaštitu potrošača za udruženja potrošača koja su upisana u evidenciju Ministarstva, a Ministarstvo vrši kontrolu namjenskog utroška tih sredstava.

“Udruženja potrošača su veoma značajan nosilac zaštite potrošača u Republici Srpskoj. Sufinansiranjem njihovih materijalnih i režijskih troškova Ministarstvo želi podstaći kontinuitet njihovog rada, a time i njihovu dostupnost potrošačima, kada im je potreban konkretan savjet kako da ostvare svoja prava. S druge strane, projektima udruženja potrošača koje finansira Ministarstvo, radimo na jačanju javne svijesti o značaju zaštite potrošača, organizovanjem okruglih stolova, štampanja informativno-obrazovnih materijala, medijskih nastupa”, pojasnila je Tegeltija.

Ona je dodala da se, s obzirom na dosadašnja iskustva kada je riječ o obraćanju potrošača udruženjima potrošača, ali i Ministarstvu, može konstatovati da najviše problema ima u oblasti usluga od opšteg ekonomskog interesa – snabdijevanje toplotnom energijom, električnom energijom, telekomunikacijske usluge.

“U vezi sa tim Ministarstvo kontinuirano organizuje okrugle stolove i sastanke na kojima učestvuju predstavnici nadležnih ministarstava, organa lokalne uprave, Inspektorata, udruženja potrošača, kao i predstavnici davalaca `spornih` usluga – `M-tel`, `Elektrokrajina`”, naglasila je Tegeltija.

Ona smatra da je u posljednjih nekoliko godina porasla svijest potrošača o njihovim pravima, što se vidi po broju potrošača koji se obraćaju udruženjima potrošača i Ministarstvu, ali da je to oblast u kojoj je neophodno neprekidno obrazovanje i informisanje, na čemu će Ministarstvo i dalje raditi. Srna

Share Tweet Preporuči

Tagovi:

Povezane vijesti

Komentari

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!