Capital.ba

SAP očekuje rast prodaje u Srbiji tokom 2010.

02.06.2010. / 16:59

BEOGRAD, Očekujemo rast prodaje u Srbiji u sledećoj godini, posebno u sektoru proizvodnje hrane, elektroprivrede, telekomunikacija i farmacije, ali je sa druge strane industrija u Srbiji još slaba i u nastajanju, tako da još ne očekujemo veće klijente u tom sektoru, rekao je Vladimir Popović, generalni direktor softverske kompanije SAP za zapadni Balkan.
On je na konferenciji SAP World Tour 2010 rekao da, iako je IT industrija u Srbiji doživjela značajan pad prošle godine, a kompanije zbog krize mnogo opreznije investirale, SAP je uspio da i u 2009. ostvari rast.
Popović je ocijenio da su mala i srednja preduzeća u Srbiji takođe počela da prepoznaju prednosti uvođenja novih tehnologija i da i u tom sektoru ima pionira u uvođenju tih tehnologija, mala i srednja i preduzeća koja su vodeća u svojoj klasi.
Popović je na konferenciji poručio da su inovacije, ulaganje u ljude i donošenje najboljih poslovnih odluka uz pomoć savremenih tehnologija dobre strategije za kompanije koje žele što lakši prolazak kroz ekonomsku krizu.
Ambasador SAP-a Les Hayman je rekao da je došlo vrijeme da kompanije prestanu da razmišljaju i pričaju o ekonomskoj krizi jer ona svakako ima kraj.
Prema njegovim riječima, ono što kompanije moraju da shvate je da i kad taj kraj dođe, situacija neće biti kao prije 3-4 godine, već moraju da razumiju da je došla nova ekonomska realnost i da preduzeća, da bi preživjela, moraju da se prilagode i žive u novoj ekonomskoj realnosti.
„Ovo nije vrijeme izlaska i krize, već vrijeme tranzicije u novu ekonomsku realnost“, poručio je Les Hayman na konferenciji SAP World Tour 2010.

Pola decenije za Češkom
Joseph Manfred, direktor kompanije SAP za srednju i istočnu Evropu rekao je da među zemljama regiona postoje razlike u stepenu korišćenja informacionih tehnologija u kompanijama uglavnom zbog razlike u stepenu ekonomskog razvoja i vremenu koje je potrebno da se stigne do određenog nivoa.
Manfred je rekao da je među 13 zemalja centralne i jugoistočne Evrope na najvišem stepenu u regionu Češka jer su skoro sve kompanije primjenile osnovnu fazu integracije savremenih poslovnih rješenja i već prelaze na specijalizovana poslovna rješenja za svaku posebnu industriju. Sa druge strane, većina kompanija u Srbiji još je u prvoj fazi koja podrazumjeva osnovno unapređenje poslovanja.
Kompanije u Srbiji za firmama u Češkoj u pojedinim industrijskim granama zaostaju od pet do deset godina u primjeni informacionih tehnologija, ali u oblastima koje rade direktno sa potrošačima, kao što su energetika i telekomunikacije uopšte ne zaostaju, rekao je Manfred.  Emg.rs

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!