Capital.ba

Sakrili 40 miliona maraka prihoda

24.08.2011. / 8:40

BANJALUKA, Vlasnik većinskog paketa akcija u preduzeću “Autoprevoz” Živko Babić i menadžment te firme od 2004. do 2010. godine prikazali su da je ukupan prihod preduzeća manji za više od 40 miliona maraka.
Navedeno je to u trećoj krivičnoj prijavi koju Udruženje malih akcionara “Autoprevoza” podnosi Okružnom tužilaštvu u Banjaluci.
Predstavnik Udruženja Branko Predragović rekao je “Glasu Srpske” da su do te cifre došli preciznim računanjem svih podataka u vezi sa poskupljenjem karata i brojem prevezenih putnika od 2004. zaključno sa 2010. godinom.
– U januaru 2004. godine došlo je do jednokratnog poskupljenja karata u gradskom i prigradskom saobraćaju, tako da je cijena karte sa 0,8 otišla na 1,3 KM, a 2009. godine ta cijena povećana je na 1,5 maraka. U republičkom i međunarodnom saobraćaju cijene su od 2004. godine prosječno rasle za oko 17 odsto godišnje. To smo izračunali na bazi cijene karte za Beograd koja je 2003. godine bila 19, a sada 46 KM – kaže Predragović.
On ističe da nikako nije moglo doći do smanjenja broja putnika, ali i pored toga “Autoprevoz” prikazuje da je 2004. godine ostvario manji prihod nego 2003. godine. Predragović kaže da govori o prihodima iz redovne aktivnosti, pošto je u “Autoprevozu” aktuelan takozvani fingirani prihod koji se radi na osnovu procjena.
“Glas Srpske” objavio je ranije da su po odluci UO “Autoprevoza”, Babić i menadžment te firme prilikom podizanja dva kredita od Bobar banke od oko 3,5 miliona KM i kredita od Investiciono-razvojne banke takođe od 3,5 miliona maraka, pod hipoteku stavili atraktivni plac bivše autobuske stanice vrijedan deset miliona KM koji se nalazi u centru Banjaluke i koji je predmet aktuelnog sudskog spora između “Autoprevoza” i gradskih vlasti.
Predragović je rekao da Babić svoju prvu firmu “Golubić” iz Kotor Varoša još nije gurnuo u stečaj da ne bi morao da plaća dugove, ali da je svu imovinu prebacio u novoosnovano preduzeće “Prevoz Golub”, koje je automatski postalo kooperant na linijama “Autoprevoza”.
To je dovelo do stalnog pada prihoda “Autoprevoza” i velike štete za preduzeće i ostale akcionare. Predragović je rekao i da je, i pored zabrane dijeljenja preduzeća koja je uslovljena davanjem kredita IRB-a, Babić ipak nezvanično podijelio “Autoprevoz” i osnovao fiktivnu firmu “Neobus”.
Udruženje malih akcionara podnijelo je protiv Babića dvije prijave, ali one nikad nisu procesuirane.
Babić je još ranije rekao da ne daje izjave za “Glas Srpske”.
Obveznice
U “Autoprevozu” su, ističe Branko Predragović, zloupotrijebili i to što je Vlada RS dozvolila reprogramiranje obaveza za PIO, odnosno to da socijalno osiguranje i porez mogu da se plate obveznicama RS.
– To je omogućilo nove mahinacije u “Autoprevozu”. Obveznice se na berzi prodaju za 31 fening, a sa kupljenom obveznicom oni izmiruju cijelu marku duga, što je nominalna vrijednost obveznice. Poslije to lažno prikazuju kao dobit – tvrdi Predragović.
Ističe da su tako prikrivali gubitak koji je iznosio od jedan do tri miliona maraka godišnje. Glas Srpske

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!