Capital.ba

Potrebno raditi na promjeni Zakona o zaštiti potrošača

17.12.2008. / 14:53

BANJALUKA,  Udruženje za zaštitu potrošača iz Banjaluke “Plava sfera” u narednom periodu će zajedno sa predstavnicima gradskih vlasti raditi na promjeni Zakona o zaštiti potrošača i decentralizaciji zaštite potrošača na lokalni nivo – rekao je izvršni direktor ovog udruženja Ljubo Janjić.

On je danas na okruglom stolu u Banjaluci, na kome je predstavljen projekat “Obrazovan potrošač – zaštićen potrošač”, rekao da će Udruženje u narednom periodu raditi i na edukaciji trgovaca i pružaoca usluga koji ili nisu sasvim upućeni u Zakon o potrošačima ili ga ne primjenjuju.

U Privrednoj komori u Banjaluci danas je održan osmi okrugli sto na kojem je predstavljen projekat “Obrazovan potrošač – zaštićen potrošač”, čiji je cilj formiranje komunikacionih kanala između udruženja potrošača i predstavnika gradskih vlasti kako bi se uspostavile zajedničke aktivnosti na obrazovanju i zaštiti prava potrošača u narednoj godini i na taj način poboljšao standard potrošača u Republici Srpskoj.

Na okruglom stolu, čiji je organizator nosilac projekta, Udruženje za zaštitu potrošača iz Banjaluke “Plava sfera”, raspravljalo se o pravima i obavezama potrošača, o njihovoj zaštiti i edukaciji, te o povezivanju njihovih nadležnih sektora.

“Zakonska regulativa prava potrošača dovoljno je dobra, ali neophodno je potrošačima obezbijediti mehanizme za nadoknadu štete kao i učešće predstavnika potrošača u donošenju odluka u vezi prava potrošača i ekonomskih interesa potrošača od lokalnog do entitetskog i državnog nivoa u BiH”, rekao je Janjić novinarima u Banjaluci.

Pomoćnik načelnika za tržišnu inspekciju iz opštne Banjaluka Slaviša Sandić rekao je da su u posljednja tri mjeseca primili oko trideset prijava građana na kršenje njihovih potrošačkih prava, najčešće na reklamaciju proizvoda, te da je tržišna inspekcija nakon ustanovljenog činjeničnog stanja naložila trgovcima da uvaže zahtjeve građana što su oni i učinili.

“Zaštita potrošača i kontrola tržišta jesu naš prioritet, odnosno radimo na tome da i potrošači postanu potpuno svjesni svojih prava, a trgovci svojih obaveza, kako bi svi bili zadovoljni“, istakao je Sandić.

Tržišni inspektor iz opštine Čelinac Mićo Vrhovac smatra da potrošači nisu dovoljno upoznati sa određenim pravilima, a inspekcijski organi se ne trude da ih upozore na njihova prava, pa se građani žale.

Prema njegovim riječima, građani u Čelincu obično daju pritužbe na kršenje svojih prava, najviše na izdavanje računa, na neistaknute cijene i na istekle rokove proizvoda, koje su većinom anonimne, a vrlo mali broj njihovih prijava je otvoren.

Na današnjem okruglom stolu u okviru projekta “Obrazovan potrošač-zaštićen potrošač” učestvovali su predstavnici Udruženja potrošača “Plava sfera”, predstavnici inspekcijskih organa iz opština Banjaluka, Čelinac, Kotor Varoš i Kneževo, kao i predstavnici gradskih vlasti.

U projektu “Obrazovan potrošač – zaštićen potrošač” učestvuje sedam udruženja građana za zaštitu potrošača Republike Srpske.

Naredni okrugli sto u okviru istog projekta održaće se 25. decembra sa privrednicima u Centru za socijalni rad.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!