Capital.ba

Plan za rekonstrukciju željeznica

17.09.2016. / 14:15

SARAJEVO, Federalno ministarstvo prometa i komunikacija uz pomoć Svjetske banke i financijsku podršku švedske organizacije SIDA okončava aktivnosti na izradi plana za restrukturiranje željeznica – potvrdio je u razgovoru za Fenu pomoćnik ministra za željeznički i vodni transport Ismet Demirović povodom donošenja Transportne strategije Federacije BiH. Zeljeznice_FederacijeBiH

U planu su navedena tri scenarija za restrukturiranje željeznica.

– Prvi je da željeznice budu uređene kao holding društvo, a drugi razdvajanje infrastrukture od operatera. To je sve trenutno u završnoj fazi, a Vlada će kasnije odlučiti koji će scenario za restrukturiranje željeznica odabrati – kazao je Demirović, koji je učestvovao u izradi plana.

Nacrt dokumenta dostavljen je resornom ministarstvu koje je dalo svoje primjedbe, a potom će biti prezentovan Vladi FBiH.

Vlada Federacije treba do kraja decembra usvojiti plan za restrukturiranje željeznica, prema definisanim obavezama u toku trajanja aranžmana s Međunarodnim monetarnim fondom.

– Restrukturiranje željezničke kompanije u skladu s direktivama EU i otvaranje željezničkog tržišta glavna su regulatorna pitanja sadržana u Transportnoj strategiji Federacije BiH. To  je prvi dokument te vrste koji je utvrdila Vlada Federacije, na osnovu kojeg će se moći aplicirati prema EU fondovima i napraviti izvore finansiranja koji su prijeko potrebni u željezničkom sektoru – istakao je Demirović.

Pojašnjava da su sredstva neophodna radi stvaranja održivog sistema finansiranja željezničke infrastrukture.

– To znači da bismo imali priliv sredstava, a ne kako je sada slučaj da idemo putem budžeta, a budžet ne izdvaja dovoljno sredstava za održavanje. Predviđa se da sredstva budu osigurana u budžetu putem uvođenja akcize na naftu (pet feninga) ili duvan, što bi bilo namijenjeno za održavanje željezničke infrastrukture – rekao je Demirović.

U pogledu rekonstrukcije željezničkih putnih pravaca naglašava da je završen južni dio koridora 5-C, te je potrebno izvršiti rekonstrukciju prema Doboju tako da bude završena rekonstrukcija tog koridora, koji je uvršten na osnovne evropske pravce.

Strategija propisuje da treba unapređivati kapacitete za utovar i istovar na teretnim terminalima.

– To se može postići jednim dijelom poboljšanjem intermodalnog transporta, što znači da moramo napraviti stanice i terminale za kontejnerski saobraćaj. Naime, budućnost je u intermodalnom transportu tako da se kontejnerski saobraćaj prebaci do 2020. na željeznički – objasnio je.

Federalno ministarstvo namjerava poboljšati ovaj vid transporta na način da osigura centre gdje bi se vršio utovar i istovar.

Intermodalni transport tereta je transport u kojem se za prevoz neke jedinice tereta kombiniraju najmanje dva različita moda prevoza (npr. brod i željeznica). Time se otvaraju brojne kvalitetne mogućnosti u prevozu tereta, a u uhodanim intermodalnim lancima prevozni se troškovi smanjuju.

Osim toga, Demirović navodi da je potrebno završiti proces elektrifikacije mreže.

– U Federaciji je 70 posto mreže elektrificirano, a 30 posto nije, te je ostalo da se završi elektrifikacija pruge od Tuzle prema Zvorniku, dužine 138 kilometara – kazao je.

Što se tiče unapređenja nepopravljenog dijela koridora 5-C u FBiH (Sarajevo – Doboj), dužine 162 km, naglašeno je da su završeni radovi Sarajevo – Bradina i da predstoji gornji dio prema Maglaju.

– Projektna dokumentacija ima za Sarajevo – Podlugovi dužine 22 kilometra i onda će se nastaviti prema Zenici i Maglaju –  poručio je u razgovoru za Fenu pomoćnik federalnog ministra za željeznički i vodni transport Ismet Demirović.

Navedeni ciljevi u željezničkom i u drugim vidovima prometa formiraju stratešku viziju entitetskog prometnog sistema FBiH do 2030. godine. Fena

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!