Capital.ba

Nagovještaj oporavka prodaje luksuznih proizvoda u 2010.

03.02.2010. / 7:35

PARIZ, Oporavak prodaje luksuznih proizvoda krajem 2009, poslije višemjesečnog pada usljed ekonomske krize, pruža više optimizma kada je riječ o 2010. godini, ocjenjuju analitičari, ali ne očekuju da će taj sektor prije 2011. godine dostići stopu rasta koju je imao prije krize.
Evropske i američke kompanije kao što su Rišmon (koji ima marke Kartje, Mon-Blan, Vank Klif e Arpel..), Barberi, Svoč, Este Loder, Tifani ili Remi Kuantro su već izdale izvještaje o poslovanju iznad očekivanja.
Iako to ne važi za cijeli sektor, pozitivan trend je uočljiv, smatraju analitičari.
Tako se već nagovještava da će rezultati koje će u četvrtak objaviti firma LVMH, glavna francuska kompanija za luksuzne proizvode, i u petak kompanija Ermes (Hermes) potvrditi isti trend.
“Dotakli smo dno”, rekla je agenciji Frans pres Žoel Mongolfje, direktorka evropskog odjelenja za luksuzne proizvode i distribuciju firme Bejn and Kompani ( Bain&Company).
Ona očekuje da će rezultati za posljednji kvartal 2009. pokazati da se smanjio pad u sektoru luksuznih proizvoda i da će 2010. godina biti godina stabilizacije, čak i ako rast bude samo jedan odsto.
“Treba čekati 2011. da bi se vidio pravi oporavak industrije luksuznih proizvoda”, rekla je ona.
Tog mišljenja je i analitičarka Katrin Rolan, koja smatra da će od pada koji je u tom sektoru 2009. iznosio oko minus 10 odsto, rast 2010. vjerovatno biti oko dva odsto, ali da treba čekati 2011. da bi se industrija luksuznih proizvoda vratila na uobičajene stope rasta od šest do osam odsto godišnje.
Veliki rast potražnje u Kini, koja je postala Eldorado za luksuzne brendove počev od proizvoda Lui Vutona (Louis Vuitton), kome je to postalo drugo po veličini tržište poslije Japana, pomogao je da se ograniči pad prodaje u tom sektoru u 2009. godini, smatraju stručnjaci iz kompanije Bejn (Bain).
Katrin Rolan smatra da će Kina nastaviti da bude pokretač rasta za ovaj sektor u 2010. godini, a da bi njegovom rastu takođe moglo da doprinese i povećanje tražnje na sjevernomaeričkom tržištu koje je bilo u snažnom padu prošle godine.
Uopšte se vjeruje da bi Azija, ne uključujući Japan, mogla da pruži mogućnost širenja za proizvođače luksuznih proizvoda, sljedeći primjer Rols Rojsa koji računa da će utroštručiti svoju prodaju automobila na tom kontinetu.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!