Capital.ba

Ibrišagić-Hrstić: Intenzivirati razvijanje brendova

07.05.2013. / 9:46

maida i-hBANJALUKA, Ministar trgovine i turizma Republike Srpske Maida Ibrišagić-Hrstić smatra da se opredjeljenje ka stvaranju i razvijanju brendova u Republici Srpskoj mora intenzivirati, sa težnjom da se zauzme veće učešće domaćih proizvoda na domaćem i inostranom tržištu.

“Imajući u vidu značaj brendiranja, kao i činjenicu neophodnosti edukacije privrednika o brendu, Ministarstvo trgovine i turizma Republike Srpske je u dokumentu `Politika brendiranja u Republici Srpskoj` dalo detaljne smjernice o načinu kreiranja, važnosti, pojmu i ulozi brenda, ali i primjere uspješnih svjetskih marki. U istom dokumentu nalaze se preduslovi za upravljanje brendom, specifičnosti u upravljanju uslužnim brendom“, rekla je Hrstićeva.

Ona je dodala da je sam dokument predvidio niz aktivnosti i edukacija za privrednike koje će doprinijeti razvoju svijesti o potrebi brendiranja proizvoda.

“Ministarstvo je, takođe, s ciljem davanja doprinosa brendiranju izdalo prvi broj biltena pod nazivom `Najbolje iz Srpske` u kojem su predstavljeni domaći proizvođači vode, piva, vina, rakije i prerađevina od voća i povrća. U narednim brojevima biće predstavljeni i drugi proizođači. Svi domaći proizvodi, uz određena ulaganja, imaju šansu da se nametnu kao brendovi”, ocijenila je Hrstićeva.

Prema njenim riječima, u Ministarstvu su svjesni da je proces brendiranja proizvoda i usluga dugotrajan, ali i da stvaranje robnih marki doprinosi povećanju obima prodaje i profita, a time i proizvodnje i zaposlenosti.

“Cilj je da se privrednici što bolje informišu šta je zapravo brend, koji je značaj njegovog stvaranja”, kaže Hrstićeva.

Ona je navela da očekuje da “Politika brendiranja u Republici Srpskoj”, konferencije o brendiranju koje Ministarstvo organizuje širom Srpske, izdavanje biltena “Najbolje iz Srpske” i kampanja “Naše je bolje” doprinesu razvoju svijesti o značaju stvaranja brendova i koristima koje brendirani proizvodi donose.

Hrstićeva je istakla da su se u Republici Srpskoj mnogi proizvodi i usluge nametnuli kao potencijalni brendovi, kao banjalučka “Vitaminka“, “Banjalučka pivara“, “Vinarija Vukoje“ iz Trebinja,”Vitinka“ iz Kozluka, “Kruna voda“ iz Mrkonjić Grada ili “Spektar drink” iz Bijeljine, ali i turističke destinacije, poput planine Jahorine ili Banje Vrućice. Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!