Capital.ba

Brendirati tradicionalne proizvode

12.12.2012. / 17:58

NOVI GRAD, Poljoprivredna zadruga “Agrojapra” iz Donjih Agića kod Novog Grada, te udruženja “Promotur” i “Prva pčela” iz Prijedora pokrenuli su inicijativu da se u okviru agroturizma radi na brendiranju tradicionalnih proizvoda.

“Agrojapra” i dva prijedorska udruženja organizovali su danas u Donjim Agićima kod Novog Grada radni sastanak o uvođenju novih turističkih proizvoda. Organizatori su pokrenuli i inicijativu da se u određenim seoskim područjima formiraju didaktičke farme.

Predsjednik prijedorskog Udruženja pčelara “Prva pčela” Rajko Radivojac rekao je da je naredne godine planirano osnivanje regionalne zajednice hrane /konvinijum/ i priključenje pokretu “Slou fud” /Slow food/, što će omogućiti predstavljanje domaćih autohtonih proizvoda.

On smatra da pčelarstvo može i treba da bude dio turističke ponude Prijedorske regije.

Učesnicima radnog sastanka prenesena su iskustva sa Festivala “Tera Madre”, koji se svake druge godine održava u Torinu, a na kojem su ove godine prisustvovali i predstavnici “Agrojapre”, udruženja “Promotur” i “Prva pčela”.

Oni su imali priliku da posjete didaktičke radionice u italijanskoj pokrajini Trentino i upoznaju se sa načinom njihovog funkcionisanja.

Direktor “Agrojapre” Milovan Antonić rekao je da sve didaktičke radionice u pokrajini, njih 47, za osnovnu djelatnost imaju poljoprivrednu proizvodnju, a turizam je dopunska. U Italiji, za razliku od BiH, to pitanje je sistemski riješeno, što, dodao je on, pokazuje primjer da obrazovni sistem predviđa obavezu posjete učenika didaktičkim radionicama.

“Škola u prirodi, kao nastavna baza za đake i studente u okviru koje je prošle i ove godine, `Agrojapru` posjetilo 1.200 učenika osnovnih i srednjih škola iz Novog Grada i okoline i 500 studenata Poljoprivrednog i Prirodno-matematičkog fakulteta iz Banjaluke, veoma je slična didaktičkim farmama u Italiji”, rekao je Antonić.

Osim toga, rekao je Antonić, proizvodi iz “Agrojaprinih” mini pogona – hladno cijeđeno ulje od bundevinih sjemenki i suncokreta, integralna brašna, domaći hljeb i peciva – dio su tradicionalne ponude zdrave hrane.

Volonter Udruženja “Promotur” profesor Jovan Lekanić rekao je da proizvodnja zdrave hrane obuhvata široko područje, uključujući i jelo i piće, a u svijetu je već prati i ekološka ambalaža.

“Osnovni principi su zdravo, čisto i fer”, rekao je Lekanić.

Govoreći o globalnom pokretu “Slou fud” i lokalnim potencijalima, Lekanić je rekao da ovaj pokret čini objedinjen ciklus od proizvođača do potrošača.

“`Slou fud` ili spora hrana predstavlja odgovor na `fast fud` brzu hranu. To je gastronomska ponuda zdrave domaće hrane i vraćanje korijenima”, rekao je Lekanić. Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!