Capital.ba

Bankarske naknade i provizije u Srpskoj sve skuplje

15.09.2018. / 16:46

BANJALUKA – Svaka banka u Republici Srpskoj u prosjeku mjesečno od svojih klijenata uzima oko 44.000 maraka na ime naknada i provizija.

Ukupno je osam banaka registrovanih u Republici Srpskoj u prvih šest mjeseci prikazalo 62,9 miliona konvertibilnih maraka prihoda od naknada i provizija, što je rast za oko šest miliona maraka u odnosu na prvih šest mjeseci prošle godine.

Naplaćeni iznos naknada i provizija i naknada povećava se iz godine u godinu, a razlog je taj što banke poskupljuju svoj usluge. Osim što stalno poskupljuje vođene računa i kartica, te ostale usluga iz paketa koje klijenti imaju, banke redovno povećavaju cijenu provizija za plaćanje računa. Uglavnom, prosječna mjesečna naknada koju klijent banci plaća za usluge samo po tekućem računu i karticama je oko šest maraka.

U Agenciji za bankarstvo RS potvrđuju da je, prema poslednjim izveštajima banaka evidentan rast prihoda naknada po osnovu platnog prometa.

Agencija, u skladu sa propisima, ne daje saglasnosti za uvođenje ili promjenu visine naknada čime bi posljedično uticala na formiranje cijena na tržištu. Naknade i provizije koje banke naplaćuju po osnovu pružanja usluga definisane su internim aktima i poslovnom politikom svake pojedinačne banke, te utiču na njihovu tržišnu konkurentnost – kažu u Agenciji.

Svaka banka ima obavezu, dodaju, da objavi opšte uslove poslovanja na svojoj internet stranici ili na „pogodnom mjestu“ u prostorijama banke u kojima se pružaju usluge klijentu (brošure, reklamni materijali, oglasne table sa kursnim listama i drugo) ili u medijima. Opštim uslovima poslovanja smatra se svaki dokument koji sadrži standardne uslove poslovanja primjenjive na sve klijente banke, opšte uslove za uspostavljanje odnosa između klijenata i banke, postupak komunikacije između klijenata i banke i opšte uslove za obavljanje transakcija između klijenata i banke.

-Naknade i drugi troškovi koje banka naplaćuje klijentima obuhvaćeni su opštim uslovima poslovanja koje je banka dužna oglašavati na jasan i razumljiv način, dajući tačne, potpune, nedvosmislene i reprezentativnim primjerom prikazane standardne podatke, a koji su neophodni prosječnom korisniku za donošenje odgovarajuće odluke o korišćenju usluge, zasnivanju odnosa i zaključenju ugovora sa bankom – kažu u Agenciji za bankarstvo RS.

S obzirom da su naknade banaka javno dostupne, poručuje regulator, klijenti imaju mogućnost izbora poslovanja sa onom bankom koja najviše odgovara njihovim potrebama. Srpskainfo

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!