Capital.ba

Volvo ostvario profit zahvaljujući kineskom tržištu

20.08.2014. / 15:10

volvoSTOKHOLM, Švedski proizvođač vozila, Volvo grupa (Volvo Group), poslovao je sa dobitkom u prvom polugodištu 2014, zahvaljujući snažnom povećanju prodaje u Kini, kao i rastu u Evropi, što je kompenzovalo poteškoće na američkom tržištu.

Ova kompanija, u vlasništvu kineske grupacije Džili (Geely) od 2010. i jedan od vodećih švedskih izvoznika i poslodavaca prema broju zaposlenih, u prvih šest mjeseci je ostvarila operativni profit od 1,21 milijardi kruna (132 miliona evra), dok je u istom lanjskom periodu poslovala sa gubitkom od 577 miliona kruna, prenosi Rojters.

Prodaja vozila na kineskom tržištu u posmatranom razdoblju porasla je po dvocifrenoj stopi, čime je ovo tržište postalo glavno za kompaniju Volvo, ispred SAD-a.

Prihodi od prodaje porasli su gotovo 15 odsto na godišnjem nivou, dostigavši 64,8 milijardi kruna, prenose agencije.

Ovaj proizvođač koji planira da udvostruči godišnju prodaju do 2020. na oko 800 hiljada jedinica, ovog mjeseca plasiraće na tržište model “XC90”, koji je razvijen pod kompletnim vođstvom kineskog akcionara.

Volvo planira da novi model vozila prodaje po cijeni koja korespondira odgovarajućim modelima Mercedesa i BMW-a.

 

Share Tweet Preporuči

Tagovi:

Povezane vijesti

Komentari

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!