Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Više od 2.000 firmi nije APIF-u predalo izvještaje

    9. Jula 2025. — 16:11

    Agencija prekinula monitoring javnih nabavki

    9. Jula 2025. — 16:02

    Službenici UIO pravosnažno oslobođeni optužbi za nesavjestan rad

    9. Jula 2025. — 12:53

    „Lanaco“ preuzima „Prointerovu“ aplikaciju za cijene goriva 

    9. Jula 2025. — 10:31
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    “Elektroprivreda BiH” mora da kupi 400.000 tona uglja

    8. Jula 2025. — 10:43

    Cijena sirove nafte oko 67 dolara po barelu nakon odluke OPEK-a

    8. Jula 2025. — 08:59

    Potrošnja i proizvodnja uglja u Evropskoj uniji na istorijskom minimumu

    4. Jula 2025. — 13:22

    Kakve su šanse za napredovanje ekonomije u BiH?

    2. Jula 2025. — 15:18

    Poreski prihodi u Srpskoj veći od planiranih

    9. Jula 2025. — 08:17

    Vidović: Potpuno ostvaren rebalans budžeta za prošlu godinu

    9. Jula 2025. — 07:41

    Promet na Banjalučkoj berzi preko 1,5 miliona maraka

    8. Jula 2025. — 15:54

    „Krajina osiguranje“ ide u dokapitalizaciju od 3,1 milion KM

    8. Jula 2025. — 13:17

    Ko su najveći telekomunikacioni igrači na Balkanu

    4. Jula 2025. — 08:16

    Banjalučka firma isplaćuje dividendu akcionarima

    3. Jula 2025. — 08:16

    Jačanje evra ugrožava napore oko obuzdavanja inflacije

    2. Jula 2025. — 13:07

    SAD i Kina potpisale trgovinski sporazum

    27. Juna 2025. — 15:26

    SAD odrezala Srbiji carine od 35 odsto

    8. Jula 2025. — 09:20

    Tramp uvodi carine od 30 odsto na svu robu iz BiH

    8. Jula 2025. — 09:12

    Kada Lidl planira otvaranje prodavnica u BiH

    6. Jula 2025. — 11:10

    Na prijedorskoj pijaci ni trećina štandova nije popunjena

    3. Jula 2025. — 11:30

    Sve više radnika iz BiH odlazi na sezonski rad u Hrvatsku

    5. Jula 2025. — 14:31

    Španija prestigla Japan u BDP-u po stanovniku

    5. Jula 2025. — 11:55

    Srpsku za pet mjeseci posjetilo 186.698 turista

    3. Jula 2025. — 15:16

    Booking ide na sud zbog optužbi na podizanje cijena smještaja

    2. Jula 2025. — 16:58

    ECB: Evropska unija sve više trguje s autokratskim i diktatorskim režimima

    8. Jula 2025. — 16:46

    “Elektroprivreda BiH” mora da kupi 400.000 tona uglja

    8. Jula 2025. — 10:43

    Cijena sirove nafte oko 67 dolara po barelu nakon odluke OPEK-a

    8. Jula 2025. — 08:59

    Konačan kraj za “Top-Farm”: Firma ugašena, imovina prodata za sitniš

    7. Jula 2025. — 12:31
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Ovo voće košta 160 dolara po komadu

    6. Jula 2025. — 16:18

    Jednostavnim trikom možete značajno uštediti gorivo

    6. Jula 2025. — 09:03

    Direktoru agencije “Apriori” prva nagrada fotografskog takmičenja

    4. Jula 2025. — 14:07

    Gdje su najskuplje nekretnine na svijetu

    24. Juna 2025. — 15:54

    Amerika naplatila oko 100 milijardi dolara carina

    9. Jula 2025. — 10:04

    ECB: Evropska unija sve više trguje s autokratskim i diktatorskim režimima

    8. Jula 2025. — 16:46

    Pogledajte koje su najmanje korumpirane zemlje

    8. Jula 2025. — 13:45

    Berza tone zbog Trampovih carina, Tesla gubi milijarde

    8. Jula 2025. — 11:40
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Višković šumom, Trninić drumom

Višković šumom, Trninić drumom

Svjetlana ŠurlanSvjetlana Šurlan20. Maja 2019. — 13:421 komentar4 minute čitanja

BANJALUKA – U Ministarstvu saobraćaja i veza Republike Srpske kažu da realizacija Ugovora o dodjeli koncesije za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor teče planiranom dinamikom iako je premijer RS Radovan Višković rekao da se gradnja tog puta odgađa.

Podsjećamo, Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor potpisan je 13. decembra u Banjaluci čime je počeo da teče rok od dvije godine za eksproprijaciju zemljišta, koju treba da uradi Republika Srpska, te rok za izradu glavnog projekta, što je obaveza kineskih investitora.

Nedugo zatim, predsjednik Vlade Republike Srpske Radovan Višković rekao je da sa kineskim partnerima razgovara da prvi prioritet bude izgradnja autoputa od Doboja prema Bijeljini i granici sa Srbijom, dok bi drugi prioritet bila izgradnja autoputa od Banjaluke prema Prijedoru.

“Gradnju tog puta ćemo odgoditi dok ne izgradimo ovaj do granice prema Srbiji kako bismo na kraju povezali Banjaluku i Beograd”, rekao je Višković početkom februara u Laktašima.

Iz Vlade RS niko se nije udostojio da saopšti javnosti kakve će po Republiku Srpsku biti posljedice odgađanja gradnje autoputa Banjaluka – Prijedor, s obzirom da je Ugovor o koncesiji s Kinezima potpisan.

Međutim, iz resornog ministarstva kojim rukovodi Neđo Trninić ističu da od potpisivanja ugovora teku obaveze obje strane.

„Realizacija navedenog ugovora teče planiranom dinamikom. U toku je pripremni period u kom je, između ostalog, koncesionar obavezan da sačini Idejni projekat na osnovu kog Republika Srpska može započeti rješavanje imovinsko – pravnih odnosa, u skladu sa pozitivnim propisima Republike Srpske“, naveli su u Ministarstvu saobraćaja i veza za CAPITAL.

Dodali su da pripremni period prema Ugovoru traje dvije godine.

Iz odgovora proističe da Kinezi imaju rok od dvije godine za Idejni projekat, iako je prilikom potpisivanja Ugovora rečeno da je rok od dvije godine da Srpska uradi eksproprijaciju, a kineska kompanija Glavni projekat, te da je moguće da taj posao bude i prije roka završen.

Kakvi su tačno rokovi propisani nije moguće saznati jer „Autoputevi Republike Srpske“ i direktor tog preduzeća Dušan Topić od javnosti kriju dokumente .

U Vladi nisu odgovorili na pitanje u kojoj je fazi izrada projekta i da li je s kineskim partnerima razgovarano o mogućim opcijama i odgađanju izgradnje ovog autoputa.

Posao gradnje autputa Banjaluka – Prijedor dodijeljen je firmi „SDHS-CSI BH“, koja je u Banjaluci registrovana kao predstavništvo kineske kompanije “China Shandong Inernational Economic & Technical Cooperation Group”, o čemu je portal CAPITAL pisao u tekstu “Firma sa kapitalom od jedne KM gradiće autoput”.

Za taj autoput Republika Srpska će 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra.

Taj iznos trebalo bi da bude obezbijeđen od naplate putarine na svim autoputevima u RS, a ako to ne bude dovoljno, ostatak će da bude obezbijeđen iz Budžeta RS, pisali smo u tekstu „Sav novac od putarina u Srpskoj ide Kinezima“.

Kinezi, s druge strane, treba da plaćaju godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.

Eksproprijacija zemljišta za potrebe izgradnje autoputa treba da košta Budžet RS oko 21,5 miliona evra.

Planirano je da autoput Banjaluka – Prijedor bude dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima bi na kraju Republika Srpska platila 975 miliona evra.

Ugovor o koncesiji parafiran je tri dana pred izbore u oktobru 2018, nakon čega je kineska kompanija zakasnila dan sa uplatom jednokratne koncesione naknade od 4,4 miliona evra, da bi zatim bilo utvrđeno da nedostaje oko 40.000 evra, a što se “izgubilo” prilikom konverzije valuta.

Nakon niza peripetija i oko dobijanja saglasnosti nadležnih institucija, koncesioni ugovor za autoput Banjaluka – Prijedor je potpisan.

Ranija analiza portala CAPITAL pokazala je da bi građani Republike Srpske mogli ostati bez stotina miliona maraka jer je Vlada RS bez analize o prometu vozila obećala kineskoj kompaniji da će na autoputevima godišnje prikupiti 32,5 miliona evra putarine, a sve manje od toga biće plaćeno iz Budžeta RS.

CAPITAL: Svjetlana Šurlan

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
autoput banjaluka prijedor izbor izdvajamo Neđo Trninić radovan viskovic vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakKršenje Zakona o javnim nabavkama u BiH nastavljeno i u 2019. godini
Sljedeći članak SASE: Promet nešto iznad 2.000 KM

Povezani članci

Capital teme 13 minute čitanja

Sindikat traži minimalac od 1.050 KM, poslodavci protiv povećanja

1 komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. Direkt 20. Maja 2019. 17:22

    Zajednicko im da krcme li krcme.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Više od 2.000 firmi nije APIF-u predalo izvještaje

9. Jula 2025. — 16:1122 minute čitanja

Izvještaje nije predalo ni čak 7.599 pravnih lica sa blokiranim računom

Agencija prekinula monitoring javnih nabavki

9. Jula 2025. — 16:02

Službenici UIO pravosnažno oslobođeni optužbi za nesavjestan rad

9. Jula 2025. — 12:53

„Lanaco“ preuzima „Prointerovu“ aplikaciju za cijene goriva 

9. Jula 2025. — 10:31

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti