Capital.ba

Srbija i Makedonija zovu PayPal

18.09.2010. / 16:16

BEOGRAD, Ministarka za telekomunikacije i informaciono društvo Srbije Jasna Matić i makedonski ministar telekomunikacija Mile Jankievski postigli su sporazum da zajedno pošalju zvaničnu notu kompaniji ”PayPal” kako bi što prije došla na ovo tržište i ponudila usluge elektronskih, finansijskih transakcija i plaćanja, rekla je danas ministarka Matić.

”U razgovoru sa kolegom iz Makedonije došli smo do zaključka da je makedonski slučaj potpuno isti kao naš tj. da su i oni već nekoliko godina u komunikaciji sa ‘PayPal-om’, ali da konkretnijih pomaka u dolasku te kompanije na ove prostore nema”, izjavila je Matić Tanjugu.

Obje zemlje su u strateškom planu za aktiviranje ove usluge i zato je postignut dogovor da se ”ujedini” tržište koje sada broji 10 miliona korisnika, kako bi ono bilo atraktivnije i interesantnije za ”Paypal” usluge, navela je Matić.

Komentarišući posljednje istraživanje Republičkog zavoda za statistiku, o upotrebi informaciono-komunikacionih tehnologija u Srbiji, koje pokazuje da više od 87 odsto korisnika Interneta nikad nije ništa kupilo preko Interneta, Matić je ukazala da građani nedovoljno koriste ovaj vid komunikacije.

”Osim toga, nema ni naročitog povjerenja u sigurnost plaćanje preko Interneta, a cijelu stvar otežava i relativno komplikovana carinska procedura za robu koja dolazi iz inostranstva”, rekla je ministarka.

Prema njenim riječima, problem carina će se sam regulisati kako proces pristupanja Srbije EU bude bio ubrzan.

”Tome značajno doprinosi i potpisivanje Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju”, rekla je Matić i dodala da će u roku od tri do pet godina carine prema EU potpuno nestati.

Da je kupovina putem Interneta ipak prisutna među stanovnicima Srbije pokazuje, ne samo veliki broj sajtova namjenjenih ovoj vrsti kupovine, nego i istraživanje Republičkog zavoda za statistiku prema kome je tokom 2009. godine više od 280.000 građana kupovalo ili poručivalo robe i usluge putem Interneta.

Istraživanje, koje je sprovedeno od 7. do 21. aprila, pokazuje da su se prošle godine putem Interneta najviše naručivale knjige, magazini i novine 23,9 odsto, odjeća i sportski proizvodi 19,8 odsto, dobra za domaćinstvo među kojima su namještaj i igračke 19 odsto, kao i elektronska oprema 10,3 odsto.

Najmanje su se kupovale igrice i dodaci (apgrejds) za igrice 4,2 odsto, filmovi i muzika 3,1 odsto, svega tri odsto građana je putem Interneta kupilo ulaznice za kulturne događaje, a 0,6 odsto elektronska učila i prehrambene proizvode 0,5 odsto.  Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!