Capital.ba

Šef Renaulta odbio ostavku Pelate

17.03.2011. / 7:45

PARIZ, Izvršni direktor “Renaulta” Karlos Gon odrekao se bonusa i odbacio ostavku drugog čovjeka kompanije Patrika Pelate, nakon što je uprava francuskog velikog proizvođača kola priznala da je nepravdeno optužila grupu direktora za učešće u industrijskoj špijunaži.
Gon je izjavio televiziji TF1 da je Pelatina ostavka odbijena “u interesu ‘Renaulta'”.
Četiri direktora “Renaulta” bliska pitanju istrage objavila su da je uprava kompanije loše vodila akciju povodom špijunskog skandala, što je oslabilo poziciju Gona u odnosima s francuskom vladom, najvećim akcionarom “Renaulta”.
Gon nema isti pogled sa vladom u Parizu ni o budućnosti “Renaulta”.
U januaru 2011. godine Gon je izjavio da je direktno uključen u unutrašnju istragu povodom špijunske afere i odavanja poslovne tajne drugim kompanijama. Početkom marta 2011. Pelata je obećao da će preuzeti odgovornost ako se pokaže da su tri direktora kompanije nevina.
Analitičari kažu da je odluka Gona da zadrži Pelatu takođe ukazuje na neostatatak planiranja kadrova.
“Renault” je nedavno objavio disciplinsku akciju protiv tri direktora i suspendovao ih s posla zbog navodnog odavanja tajni kompanije. Na posljednjoj sjednici odbora direktora odlučeno je da Gon, Pelata i drugi direktori koji su bili uključeni u čitav slučaj vrate bonuse za 2010. i da dobiju opcije u 2011. godini.
Početkom sedmice, “Renault” se izvinio trojici direktora, optuženih za industrijsku špijunažu, nakon što je tužilac u Parizu kazao da nema osnova za pokretanje tužbe protiv njih.
“Bankarski računi u Švajcarskoj i Lihtenštajnu, koji su navodno pripadali direktorima i koji se smatraju ključnim za slučaj oko tehnologije ‘Renaultovog’ električnog automobila, ne postoje”, kazao je tužilac Žan Klod Marin.
Nakon toga, direktor Gon i šef proizvodnje Paleta izvinili su se nepravedno osumnjičenim direktorima, obećavajući da će ispraviti nepravdu nakon što su u januaru dobili otkaz.
Navodna špijunaža “Renaulta” bila je usmjerena prije svega na poslovnu strategiju razvoja električnih vozila, a ne na tehnološke tajne kompanije, govorio je Gon povodom skandala sa industrijskom špijunažom u kome su pominjane kineske autokompanije.
“Došli smo do zaključka da ono što je ‘iscurilo’ iz kompanije nisu tehnološke informacije. To bi mogle biti informacije o našem ekonomskom modelu”, kazao je Gon.
“Renault” i japanski partner “Nissan” zasnivaju budućnost na električnim vozilima i planiraju da lansiraju nekoliko modela do 2014. godine, kako bi zadovoljili snažan rast potražnje za ekološki prilagođenim metodama transpota. Dvije kompanije uložile su četiri milijarde evra u te programe.
Mediji i analitičari tvrdili su ranije da se sumnja u kineske kompanije, ali je kineska vlada odlučno demantovala te optužbe, prenose agencije.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!