Capital.ba

Prvi gube posao oni koji se ne uklapaju u timski rad

02.05.2011. / 8:05

BEOGRAD ,  Ljudi koji ne umiju da se dobro slažu sa svojim kolegama i klijentima prvi su koji gube posao kada dođe do otpuštanja, a veoma često je jedini uzrok tome njihova nesposobnost da se slažu sa okolinom.
Kako je prenio interni časopis Privredne komore Beograda (PKB) “Kombeg”, bar jedinu trećinu života čovjek provodi u bliskim odnosima sa ljudima s kojima radi i ta činjenica je posebno značajna u organizacijama u kojima je nužan timski rad, kao i u uslužnim djelatnostima kao što su trgovina, bankarstvo, turizam, javne službe…
U članku kako komunikacijom izgraditi dobre odnose na poslu piše kako više ljudi učestvuje u kreiranju usluge ili proizvoda, a od njihovog profesionalnog odnosa zavisi i krajnji rezultat njihovog zajedničkog rada.
“Ukoliko ne znate kako da osigurate podršku i saradnju svojih kolega, teško ćete ostvariti ciljeve koji se postavljaju. Ne uspijete li da ostvarite ono što se od vas očekuje i niste u stanju da razvijete i održite dobre odnose sa svojim kolegama (i klijentima) naći ćete se na silaznoj ljestvici organizacione strukture vaše kompanije ili ćete biti zamoljeni da se sklonite i ustupite mjesto drugima,” navedeno je u članku.
Prema ovom tekstu, postoji samo jedan način da budu osvojeni podrška i lojalnost ljudi na zajedničkom radu, a to je dobra komunikacija, jer je jedino tim putem moguće izgraditi odnose poštovanja, povjerenja, razumijevanja i kolegijalnosti.
“Bez obzira koliko je osoba pametna ili koliko naporno radi, nigdje neće stići sama. Na poslu je važno biti preduzetan i energičan, ali je mnogo važnije u toj energičnosti kontrolisati svoju agresivnost, po mogućstvu je prekriti iza osobina kao što su moć ubjeđivanja, iskrena prijateljska nastrojenost, dobar ukus i diplomatičnost”, tvrdi O. A. Batista u svojoj knjizi “Obična nauka u svakodnevnom životu”.
To ne znači da je dobro biti licemjer i uvijek se slagati s tuđim mišljenjem kako bi bilo udovoljeno svima, već čovjek mora, prije svega, poštovati sebe i imati svoj stav.
Međutim, isto tako, čovjek na poslu mora uvijek biti spreman da pažljivo sluša druge, pa i da promijeni svoje stavove, ukoliko je to rezultat razmjene stavova.
Jedino tako će zaposleni biti uspješan komunikator, vladati procesom komunikacije i graditi profesionalne i ljudske odnose sa svojim kolegama na poslu, zaključuje se u tekstu koji je prenio “Kombeg”.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Prvi gube posao oni koji se ne uklapaju u timski rad

    1. simao

      Da, da, da….
      Svaka čast za iskrenost!

    2. bombon

      Ovaj naslov treba prevesti na:,,Prvi gube posao oni koji ne pristaju da budu mobingovani,,.