Capital.ba

Potpisan ugovor o studiji izvodljivosti tramvajskog sistema

30.09.2008. / 16:18

BIJELJINA, Predsjednik Kompanije “Bobar” Gavrilo Bobar i direktor slovačke Kompanije “Roul Vejs” Jozef Lampreht danas su u Bijeljini potpisali Ugovor o studiji izvodljivsti uvođenja tramvajskog sistema u ovom gradu.

“Naredni korak je izrada fizibiliti studije, a radićemo i na izradi drugih projekata koji će riješiti pitanje saobraćaja u Bijeljini. Tražićemo od urbanista da se rješava pitanje garaža. Vjerujem da će ovaj projekat doživjeti punu afirmaciju i siguran sam da će nam promijeniti način života, uljepšati grad, postaviti brži i efikasniji saobraćaj, a Bijeljinu učiniti ekološki čistijom”, rekao je Bobar.

On je dodao da uvođenje tramvajskog sistema u Bijeljini nije samo saobraćajni već i privredno-razvojni projekat i da će koštati 50 miliona evra.

“Mi ćemo obezbijediti ta sredstva, jer je riječ o prvom projektu uvođenja tramvaja u RS. Prva faza izgradnje će biti na relaciji Dvorovi – Janja”, napomenuo je Bobar i zahvalio poslovnim partnerima iz Slovačke.

Lampreht je zahvalio Bobaru na dosadašnjoj saradnji uz želju da realizuje ovaj projekat za koji, kako je rekao, treba mnogo novca i vremena.

Šef izrade studije izvodljivosti za uvođenje tramvaja u Bijeljini inženjer Vladimir Maljek rekao je da ovaj grad ispunjava sve uslove za uvođenje tramvaja.

Govoreći o trasama, Maljek je istakao da će biti četiri pravca i da će u jednom od tramvaja moći da putuje 220 putnika, da je kapacitet jedne linije 840 putnika na sat, a da je kapacitet linije u centru grada 2 000 putnika na sat.

Prema njegovim riječima, na liniji Dvorovi – Janja na pet kilometara ima 13 stanica, a tramvaj će na perifernim stanicama prolaziti svakih 15 minuta, dok će u centru grada, gdje se ukrštaju četiri linije, tramvaj ići svakih pet minuta.

Maljek je naveo da je za funkcionisanje tramvajskog saobraćaja u Bijeljini potreban 21 tramvaj, podsjetivši da Beograd ima 90 kilometara tramvajskih pruga, a Bratislava 130 kilometara, te dodao da će Bijeljina imati 25 kilomatara tramvajskih pruga.

Predstavnik Kompanije “Bobar” Zoran Milošević istakao je da, osim što studijom izvodljivsti Bijeljina ispunjava sve uslove za uvođenje tramvaja, ovaj grad ispunjava i tehmničke uslove za tu vrstu saobraćaja.

Na konferenciji za novinare, na kojoj su kompanije “Bobar” i “Roul Vejs” potpisale ugovor o studiji izvodljivosti, prikazan je desetominutni film o tramvajskom saobraćaju u Bijeljini.

Uvođenje tramvajskog saobraćaja u Bijeljini bi, prema predviđanjima stručnjaka, trebalo da bude realizovano u narednih pet godina i ovaj grad bi tada ličio na uređeni srednjoevropski grad sa biciklističkim i pješačkim stazama i garažama za automobile smještenim na periferiji grada.

Ideja je da se naprave četiri savremene tramvajske linije u dužini od oko 24 kilometra.

Ovaj projekat ima dugoročnu podsticajnu ulogu u projektu razvoja čitave infrastrukture opštine i privlačenja stranih investitora, a omogućio bi da se uobliči novi generalni i prostorni plan Bijeljine i plan njenog razvoja.

Cjelokupna investicija uvođenja tramvajskog saobraćaja bila bi finansirana učestvovanjem javnog i privatnog sektora, a najvećim dijelom bili bi korišteni pretpristupni fondovi EU, investiciona sredstva Vlade i kreditna sredstva.

Osnovnu Studiju izvodljivosti za tramvajski saobraćaj finansira Kompanija “Bobar”.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!