Capital.ba

Počela obnova barske pruge, poslije četiri decenije

15.07.2016. / 11:32

VREOCI, Obnova barske pruge počela je danas poslije pune četiri decenije na dionici Resnik – Valjevo, u prisustvu potpredsjednice Vlade i ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović i prvog potpredsjednika Ruskih željeznica Aleksandra Mišarina.cuprij apruga

Radove izvodi kompanija Ruskih željeznica RŽD internešnel.

Mihajlović je rekla da će ta pruga od Resnika do Valjeva biti modernizovana najkasnije do novembra 2017, a tada će vozovi moći da saobraćaju brzinom od 120 kilometara na sat.

Ugovor za modernizaciju 77,6 kilometara dionice Resnik – Valjevo je potpisan u decembru 2015. godine, a vrijednost radova koji se finansiraju ruskim kreditom je 80 miliona dolara.

Mihajlović je naglasila da se sada od Resnika do Valjeva vozom putuje i do dva sata i 20 minuta , dok će nakon radova to putovanje biti skraćeno na 70 do 75 minuta.

Ona ističe da je vrijednost aktuelnih projekata i investicija u putnoj infrastrukturi veća od 3,5 milijardi evra, a na željeznici više od milijardu i po.

“Ruski kredit je, prije svega, partnerski odnos između srpskih i ruskih željeznica, ali i poseban odnos između dvije zemlje”, naglasila je Mihajlović poručujući da će Srbija ispoštovati ugovorene rokove.

Ona je podsjetila da ruski kredit ne obuhvata samo rekonstrukciju kolosjeka već i nabavku novih vozova.

Radovi, u kojima će učestvovati i domaća preduzeća, započeti su u željezničkoj stanici Vreoci i to je prva ozbiljnija rekonstrukcija barske pruge od njene gradnje.

Tokom ljetnje sezone neće biti radova koji utiču na funkcionisanje željezničkog saobraćaja na barskoj pruzi, tako da će se radovi odvijati samo u željezničkim stanicama Vreoci i Divci.

Nakon ljetnje sezone počeće i radovi na dionici Resnik – Vreoci koji će trajati oko sedam mjeseci, a naredne godine i Vreoci – Valjevo koji će trajati oko dva i po mjeseca.

Projekat je uradio Saobraćajni institu CIP.

Radovi će obuhvatiti rekonstrukciju trupa pruge, gornjeg stroja kolosjeka, dva tunela i 17 mostova, kontaktne mreže, S S i TT sistema, kao i remont svih infrastrukturnih objekata duž pruge, uključujući i 10 stanica.

U Ruskim željeznicama kažu da će cijeli projekat biti završen u junu 2018.

Pruga Beograd – Bar kroz Srbiju je duga 287 km, a puštena u je u saobraćaj 1976. godine.

Mihajlović je jutros u Vladi Srbije prisustvovala potpisivanju aneksa ugovora o ruskom kreditu za gradnju pruge Stara Pazova – Novi Sad u dužini od 43 kilometra.Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!