Capital.ba

Pejpal promjenio praksu prema korisnicima u Srbiji

21.06.2020. / 16:00

BEOGRAD ,  Pejpal, jedna od najpopularnijih svjetskih kompanija za elektronski transfer novca, odnedavno je promenio praksu i uveo nova pravila za korisnike u Srbiji.

Svi oni koji su do sada svoj nalog povezivali sa deviznim računom u nekoj od domaćih banaka preko ove platforme su mogli da prebacuju i podižu novac u devizama uz plaćanje fiksne provizije.

Sada sve devizne iznose Pejpal automatski konvertuje u dinare, po vrlo nepovoljnom kursu. Međutim, to nije jedina konverzija. Dok ne stigne na isplatu, novac često prođe još jednu ili čak dve konverzije, pri čemu klijent može da izgubi i deset odsto novca koji je prebacio sa Pejpala, piše “Politika”,

U Narodnoj banci Srbije kažu da su upoznati sa novom praksom Pejpala, koja podrazumeva obaveznu konverziju iznosa stranih valuta u dinare prilikom prebacivanja novca na račune u Srbiji, ali da nijedan ovdašnji propis nije uslovio ovu kompaniju da menja svoju poslovnu politiku u našoj zemlji.

Od 2015. godine, kažu, kada je Pejpal omogućio građanima u Srbiji uslugu prijema novca, nije se promjenio nijedan relevantan propis zbog kog bi oni menjali dosadašnju praksu.

Niti Narodna banka Srbije ima potpisan bilo kakav ugovor koji bi uticao na ovo ili postoji bilo koje drugo pitanje koje se tiče pružanja usluga ove kompanije našim građanima i privredi. Od početka uvođenja opcije prijema novčanih sredstava, NBS nikada nije videla smetnje u tome da se novac povlači u devizama na račun kod domaće banke, bez nepotrebnih i nepovoljnih troškova konverzije u dinare”, kažu u NBS za “Politiku”.

Oni objašnjavaju da NBS nema nikakva nadzorna ovlašćenja nad poslovanjem Pejpala, koji predstavlja stranu instituciju elektronskog novca čije je sedište u Singapuru, niti zakonski osnov da prema prema njima preduzima mere propisane Zakonom o platnim uslugama.

Prema Zakonu o deviznom poslovanju, građanima i kompanijama je omogućeno da obavljaju transakcije preko stranih institucija elektronskog novca, ali nadležni organi u Srbiji ne mogu kontrolisati poslovanje ove kompanije jer se njeno komercijalno prisustvo ne nalazi u našoj zemlji. Drugim rečima, NBS nema mehanizme kojima može uticati na promenu poslovne politike

“Pejpala prema srpskim rezidentima, jer on ni nema licencu NBS kao pružalac platnih usluga”, kažu “Politiku”.

U Narodnoj banci objašnjavaju da su, bez obzira na sve navedeno, već kontaktirali s Pejpalom i zatražili objašnjenje. Promjena prakse u Srbiji, potvrdili su im, izazvana je promjenama u Pejpalu i navodno nema nikakve veze sa propisima u Srbiji.

Korisnicima ovih usluga ne ostaje ništa drugo nego da budu uporni i da se obraćaju ovoj instituciji sa zahtevom da se u svakom pojedinačnom slučaju unesu izmene kako ne bi dolazilo do nepotrebnih i neželjenih konverzija valuta, odnosno dodatnih troškova povezanih s tim konverzijama”. savjetuju iz NBS.

Share Tweet Preporuči

Tagovi:

Povezane vijesti

Komentari

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!