Capital.ba

Pad kupovne moći “otrijeznio” pivopije!

18.11.2014. / 11:16

pivoZAGREB, Uz opšti pad kupovne moći, Hrvati su počeli da štede i na omiljenom piću – pivu, po čijoj su potrošnji u evropskom vrhu.

Prema podacima Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja, u prvih devet mjeseci ove godine prodaja bilježi pad od pet odsto.

Pri tome je najviše podbacila realizacija u ljetnom periodu, kada je konzumacija najveća.

Iz “Zagrebačke pivovare” navode da je ovogodišnji treći kvartal jedan od najslabijih – prodaja je pala za deset odsto u odnosu na isti period lani.

Lošu godinu priznaju i u “Karlovačkoj pivovari”, a ona drži drugo mjesto na tržištu.

Iako ne otkrivaju postotak pada prodaje, ističu da nema znakova oporavka, a kao glavni razlog navode – pad kupovne moći građana.

Tržištem piva u Hrvatskoj dominiraju tri velike pivovare u vlasništvu globalnih pivarskih kompanija: “Zagrebačka pivovara”, “Karlovačka pivovara” i “Karlsberg Kroacija”.

Sa potrošnjom od 82 litre po stanovniku godišnje, Hrvatska se ubraja u prvih deset evropskih zemalja, što je svrstava u tzv. “pivarske zemlje”.

Najveći svjetski potrošači piva su Česi, a oni godišnje prosječno popiju oko 165 litara ovog pića?!

Proteklih godina u segmentu temeljnih brendova, namijenjenih najširem krugu potrošača, velik uspjeh ostvarila su piva sa raznim okusima, ali ove godine i taj segment bilježi velik pad.

Kriza je uticala da hrvatski potrošači piju pivo u “kućnom aranžmanu”, a manje u kafićima. Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!