Capital.ba

Okrugli sto ‘Finansiranje izvoza’ održan u Banjoj Luci

16.11.2018. / 7:30

BANJA LUKA,  Poslovne novine i LRC-a, uz partnerstvo s Addiko Bank, organizovali su okrugli sto o temi “Finansiranje izvoza” u Banjoj Luci i na taj način zaokružili projekat “100 najvećih u Bosni i Hercegovini” za 2018. godinu.

Učesnici panel diskusije bili su predstavnici nadležnih institucija i bankarskog sektora te kompanije koje aktivno učestvuju u izvozu, koji su ocijenili da BiH postoje dobri trendovi, ali da su potrebe daleko veće te da je prošlo vrijeme jeftine radne snage i usluge.

Direktorica projekta “100 najvećih u BiH” Alena Ahmetspahić-Fočo kazala je da ovu priču prati tradicija duga tri decenije, a da su kompanije rangirane po kategoriji malih, srednjih i velikih preduzeća.

Istaknula je kako je broj firmi u BiH rastao za dva odsto, broj zaposlenih četiri odst, dok je izvoz veći za 12 odsto, a u Republici Srpskoj za čak 15 odsto, dodajući da je “top opština izvoznik Mostar s 28 odsto rasta, a prerađivačka industrija ima udio izvoza u prihodu od 41 odsto”.

Direktor LRC-a, kompanija koja posjeduje značajnu bazu podataka o svim registrovanim bh. privrednicima, Emil Kučković napomenuo je da oni 18 godina prikupljaju podatke i rade analitiku koja klijentima olakšava poslovanje, a mnoga potraživanja mogu biti spriječena ukoliko privrednici koriste mehanizme koje nude.

Direktorica Sektora privrede Vanjskotrgovinske komore BiH Ognjenka Lalović istaknula je ulogu Komore u nastupu na inostranim tržištima, te dodala da je veoma važno da privrednici u klauzulama ugovora ne zaborave arbitražni sud.

Prva instanca izvoznicima trebala bi biti banka, s obzirom na to da je za klijente najvažnije da se osiguraju od rizika, a ukazano je i na to da se poslovne navike naših ljudi trebaju mijenjati i da se njihova svijest treba podići na viši nivo.

Predstavnici Addiko banke poručili su da privrednici trebaju znati da banka prvenstveno čuva svakog svog klijenta i na taj način čuva i sebe jer imati pravu banku za partnera od ključnog je značaja za svakog klijenta, saopštili su organizatori.

– Izvoz je jedan od stubova svake države, a da bi se izvozilo mora se ispuniti veliki broj uslova. Pronaći partnera težak je zadatak, jer povjerenje se veoma teško stiče, a lako gubi. To je trnovit i jako težak put u kojem nailazite na veliki broj provjera – kazao je Milijan Mirković iz Termoelektro d.o.o. Brčko.

Na skupu je ukazano na to da je najvažnije biti realan i jasno definisati koje su to tržišne niše prioriteti za bh. izvoznike, a potrebno je raditi na koordiniranom pristupu kako prilike ne bi promaknule uz zaključak da se može ići naprijed, ali da je potrebno jasno definisati šta se želi. Fena

Share Tweet Preporuči

Tagovi:

Povezane vijesti

Komentari

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!