Capital.ba

Novi britanski kralj zaradio milione na organskoj hrani

18.09.2022. / 9:00

LONDON – Godinama se kralj Charles pripremao za stupanje u ulogu monarha nakon vladavine kraljice Elizabete. U međuvremenu je radio još jedan posao: bio je vlasnik profitabilne firme.

FOTO: Pixabay

Charles – dugogodišnji strastveni zagovornik zaštite okoliša – osnovao je firmu Duchy Originals 1990. godine dok je bio princ od Walesa, kako bi plasirao proizvode sa svoje farme.

Od tada je biznis izrastao u najveći brend organske hrane i pića u Ujedinjenom Kraljevstvu. U posljednjoj fiskalnoj godini do marta 2021. Duchy Originals je zaradio 4,1 miliona dolara prije oporezivanja. Ukupna godišnja prodaja mjeri se stotinama miliona dolara.

Brend je imao svoje uspone i padove. No napredovao je otkako je 2009. sklopio partnerstvo s firmom Waitrose. Luksuzni lanac mješovite robe sada ima ekskluzivno pravo na prodaju proizvoda pod nazivom Duchy, a kupci mogu pronaći losos, kobasice, mlijeko, mrkvu i borovnice s oznakom “Waitrose Duchy Organic” u svojim trgovinama.

„To se pretvorilo u vrlo uspješan posao. Možete osjetiti da iza njega stoje srce i duša“, rekao je Andrew Bloch, londonski stručnjak za odnose s javnošću.

Budućnost je ipak neizvjesna. Kontrola nad brendom Duchy Originals visi u zraku tokom razdoblja nacionalne žalosti koja kulminira kraljičinim državnim sprovodom u ponedjeljak.

„Razgovarat ćemo s Kraljevskom kućom o budućim dogovorima kada za to dođe pravo vrijeme“,  rekao je portparol Waitrosea.

Vlasništvo nad Duchy Originalsom najvjerovatnije će preći na Charlesovog najstarijeg sina, princa Williama, koji takođe nasljeđuje zasebno imanje Vojvodstva Cornwall – vrijedno oko 1,2 milijarde dolara. I dok je princ studirao organsku poljoprivredu, vjerovatno će biti manje praktičan od svog oca.

„Bit će zainteresiran, ali će povjeriti drugima da ga vode“,  rekla je Sally Bedell Smith, biografkinja i autorica knjige “Charles: The Misunderstood Prince”.

Charles je proveo decenije propovijedajući dobrobiti organske poljoprivrede i zaštite okoliša, čak i prije nego što su takvi problemi postali dominantni u široj javnosti.

Godine 1985. pretvorio je Home Farm, u blizini svog imanja Highgrove u Gloucestershireu, u potpuno organski sistem. Poduhvat Duchy Originals pojavio se pet godina kasnije.

„Od početka 1980-ih, kada sam prvi put dobio odgovornost za upravljanje nekim vlastitim zemljištem u Highgroveu, želio sam se usredotočiti na pristup proizvodnji hrane koji izbjegava uticaj prevladavajućeg, konvencionalnog sistema industrijalizirane poljoprivrede, koji što je sve jasnije, ima katastrofalan učinak na plodnost tla, bioraznolikost i zdravlje životinja i ljudi“, rekao je Charles za časopis Country Life 2021.

Prvi Duchy Originals proizvod bio je zobeni keks koji se prodavao 1992. U početku su artikli s markom mogli biti pronađeni samo u luksuznim trgovinama kao što su Harrods i Fortnum & Mason, iako su se kasnije proširili na prodajna mjesta kao što je Waitrose, koji služi bogatijim kupcima, ali ima mnogo više lokacija.

Do 2017. linija se proširila na 300 proizvoda, uključujući voće, povrće, meso i pivo, a godišnja prodaja dosegla je 231 miliona dolara. Proizvodi su izvezeni u više od 30 zemalja, uključujući Sjedinjene Države, Njemačku, Japan i Australiju.

Princ nije koristio profit od kompanije već ga je donirao u humanitarne svrhe.

Kada je Charles 2004. posjetio britansku ambasaru u Španiji, ušao je s proizvodima kompanije objavljujući: “Ja sam milioner koji je sam stekao bogatstvo!” Biznisinfo

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!