Capital.ba

Njemački autoklub godinama falsifikovao rezultate anketa

19.02.2014. / 7:40

njemackaBERLIN, Njemački autoklub Algemajne Dojče Automobil klub (Allgemeine Deutsće Automobil Club -ADAC) falsifikovao je razultate anketa o omiljenom njemačkom automobilu još od 2009. godine. 

Do sada je priznao da je manipulisao samo rezultatima ankete za posljednju godinu, prenijeli su svjetski mediji.

Najveći autoklub u Evropi je u saopštenju za medije priznao da je od 2009. godine povećavao broj glasova koji su stigli za godišnju anketu Žuti anđeo za omiljeni njemački automobil. Tako je mijenjao redosljed nekih marki automobila.

Zaposleni u ADAC-u, odogovorni za objavljivanje ankete, na taj način su činili da rezultati budu raznovrsniji i da ne dominira samo jedan brend.

Kompanije BMW, Folksvagen i Dajmler već su objavile da će, zbog falsifikovanja rezultata, ove sedmice vratiti ADAC-u sve dobijene Žute anđele, ali i druge nagrade autokluba. Te tri kompanije su osvojile ukupno 40 Žutih anđela, ali već ranije su mogle da čuju da je zbog falsifikovanja rezultata, nagrada bezvredna.

Afera je pukla polovinom januara, kada je rukovodstvo autokluba priznalo da je direktor za komunikacije Mihael Ramšteter manipulisao prošlogodišnjim rezultatima ankete. Povećanjem broja glasova htio je da poveća njihov prestiž.

Ramšteter je po otkivanju prevare dao ostavku, a prošle nedjelje je sa funkcije otišao i predsjednik autokluba Peter Majer.

Sada je unutrašnja kontrola ADAC-a pokazala da se falsifikovanje nije odnosilo samo na prošlogodišnju anketu.

ADAC-u su takođe naškodile vijesti o tome da je rukovodstvo autokluba koristilo u privatne svrhe prevozna sredstva ADAC-a za spašavanje iz vazduha.

Majer je, navodno, išao helikopterom za spašavanje na službene puteve i kući, a jedna od zaposlenih je tražila da avion ADAC-a odveze na odmor u Egipat njenog sina, koji je propustio komercijalni let.

Mnogobrojni njemački vozači su zbog afere odlučili da istupe iz grupe ADAC-a.

Korist od ove situacije najviše ima treći po veličini njemački autoklub ACE kome se, od otkrivanja afere, priključuje oko hiljadu novih članova nedjeljno.

ADAC ima 19 miliona članova i najveći je autoklub u Evropi. Pruža pomoć vozačima, i daje procjene najrazličitije opreme, od dječijih auotosjedišta do guma. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!