Capital.ba

Nijedan prehrambeni proizvod nema status brenda

30.08.2011. / 9:37

LIVNO, U BiH postoji 155 prehrambenih proizvoda koji ispunjavaju uslove za zaštitu oznake originalnosti, geografskog porijekla i tradicionalnog ugleda hrane, ali nijedan od tih proizvoda nema status brenda i njihova originalnost nije zakonom zaštićena, podaci su Agencije za sigurnost hrane BiH.

Direktor ove agencije Sejad Mačkić potvrdio je novinarima da je na upitnik za zaštitu oznake originalnosti, geografskog porijekla i tradicionalnog ugleda hrane, koji je Agencija za sigurnost hrane BiH uputila u 144 opštine u oba entiteta, odgovor stigao iz 54 lokalne zajednice.

Mačkić je rekao da su 32 opštine iz Federacije BiH i 22 iz Republike Srpske prijavile ukupno 155 prehrambenih proizvoda koji bi trebalo da postanu brendovi, odnosno proizvodi čije ime, originalnost i geografsko porijeklo treba da budu zakonom zaštićeni.

“Autohtoni livanjski sir već godinama nije zaštićeni brend, zbog čega se pojavljuju surogati koji se proizvode na više područja u FBiH i prodaju pod lažnom etiketom livanjskog sira”, upozorio je predsjednik Udruženja proizvođača livanjskog sira Jozo Baković.

Baković je potvrdio novinarima da već godinama traje procedura za pribavljanje sertifikata autohtonog proizvoda zaštićenog geografskog porijekla za livanjski sir, zbog čega proizvođači ovog sira u livanjskom kraju nisu u mogućnosti svoj proizvod plasirati na tržište i izvoziti ga kao zakonom zaštićeni brend.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!