Capital.ba

Nema više superjeftinih automobila

03.09.2009. / 8:45

autaBERLIN,  U Njemačkoj je juče okončan program isplate premija od 2.500 evra za reciklažu starog i kupovinu novog automobila.
Savezna kancelarija za privredu i kontrolu izvoza (Bafa) saopštila je da je, poslije jučerašnjeg odobravanja još 4.382 premije, potrošeno pet milijardi za pomenute premije, koje su dio Vladinog paketa mjera za oživljavanje konjunkture. Po 2.500 evra mogli su da dobiju građani koji su najmanje devet godina star automobil dali da se reciklira u za to specijalizovanoj firmi i kupili novo vozilo koje zadovoljava najmanje normu evro četiri o dopuštenoj količini izduvnih gasova.
Od pet milijardi evra može da se finansira oko dva miliona premija. Bafa je saopštila da je na listi čekanja ostalo još oko 15.000 ljudi koji će imati šansu da dobiju premiju ukoliko dio dosad primljenih zahtjeva bude odbijen iz formalnih razloga. Savezna vlada je u više navrata naglasila da neće biti dodatnih sredstava za produžavanje premije, niti nove, slične mjere.
Građani nisu bili obavezni da kupe automobil njemačke proizvodnje da bi dobili Vladinu premijum ali mnogi su se odlučivali upravo za njemačka vozila, te su sindikalne organizacije prošle sedmice saopštile da je od početka ove godine zahvaljujući premiji u Njemačkoj sačuvano 200.000 radnih mjesta. Samo u avgustu je registrovano 275.000 novih automobila, što je za 28 odsto više nego u istom mjesecu 2008. godine. Očekuje se da će se slična tendencija nastaviti narednih mjeseci, dok budu odobravani dosad primljeni zahtjevi za premije. Broj prodatih automobila do kraja godine će, kako se očekuje, porasti na 3,7 miliona.
Stručnjaci strahuju da će okončanjem premije iduće godine broj prodatih vozila opasti najmanje za milion, te da će se zato produbiti kriza automobilske industrije i pogoršati stanje na tržištu rada. Za razliku od Njemačke, u Francuskoj će premija za reciklažu, u znatno manjem iznosu od 1.000 evra, biti isplaćivana do 2011. godine. Potom će postepeno biti smanjivana na 800, odnosno 400 evra, upravo zato da naglo ukidanje ne bi izazvalo šok na tržištu automobila.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!