Capital.ba

Loša godina za francusko tržište automobila

03.01.2014. / 19:35

automobiliPARIZ, Za francusko tržište automobila 2013. je bila vrlo loša godina, budući da je broj prodatih novih vozila opao 5,7 odsto, na 1,79 miliona, što je najgori rezultat za posljednjih 15 godina, objavio je francuski istraživački centar Observatuar Setelem.

Međutim, ovo bi ujedno trebalo da bude i kraj negativnom trendu, tako da bi, uz očekivani privredni rast od 0,9 odsto, francusko tržište automobila u 2014. trebalo da zabilježi rast od dva odsto, navodi se u izvještaju koji prenosi AFP.

Ipak, prošla godina nije bila loša za sve proizvođače.

Dva glavna rivala, Reno i PSA (Pežo-Sitroen), u 2013. su zajedno na godišnjem nivou povećala tržišni udio za 0,8 odstotnih poena, na 53,41 odsto, iako je njihova ukupna prodaja opala 4,2 odsto.

To je ipak manje u odnosu na strane proizvođače, čija je prodaja smanjena čak 7,2 odsto.

Pojedinačno posmatrano, Reno je sa 427.000 vozila prodao 100.000 manje na domaćem tržištu nego njegov glavni konkurent, ali je ipak smanjio jaz, budući da je na godišnjem nivou povećao prodaju 0,8 odsto. S druge strane, PSA je zabilježio pad od 7,7 odsto.

Na porast prodaje Renoa naročito je uticala prodaja marke “dačija“ (+11,2 odsto), dok je PSA imao manju prodaju marke “sitroen“ i modela PSA, i to 10 i 5,2 odsto, respektivno.

Od stranih proizvođača, na francuskom tržištu najbolji rezultat u prošloj godini ostvarila je Tojota, povećavši prodaju 5,5 odsto na godišnjem nivou, na oko 75.000 vozila. Slijedi Fijat, sa rastom od 2,4 odsto i 61.000 prodatih vozila, uprkos padu prodaje marke “alfa romeo“ za 22 odsto.

Nasuprot tome, loše godišnje rezultate ostvarili su Mercedes (-1,5 odsto), Hjundai (-4,1 odsto), BMW (-5,3 odsto), koji je pretrpjeo pad od čak 45,5 odsto u prodaji marke “rols-rojs”.

Folksvagen i Nisan takođe su zabilježili pad prodaje, i to od 7,2 i 9,9 odsto, respektivno. Još gori rezultat imao je američki GM, s padom prodaje od 15,8 odsto, budući da je samo marka “opel” petrpjela pad od 16,8 odsto.

Najlošiji rezultat na francuskom tržištu u 2013. imao je Ford, čija je prodaja potonula 17,3 odsto u odnosu na 2012. godinu. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!