Capital.ba

Kultura “selfija” i ekonomski prosperitet

03.10.2015. / 11:37

selfiNJUJORK, U današnjem svijetu nezajažljivih potrošačkih navika i potreba za potvrdom u očima drugih koja se prije svega upražnjava putem društvenih mreža, kultura selfija zaslužuje da bude tretirana kao posebna komercijalna aktivnost.

Američki časopis Fjužen (Fusion) je ovu ocjenu potkrepio konstatacijom da tržište selfija danas vrijedi na destine, ako ne i stotine miliona dolara.

“Selfi” stimuliše postojeće aktivnosti ali takođe dovodi da kreiranje novih tržišta, navodi časopis.

Gigant Epl se pridružio selfi kulturi uvrstivši u svoju ponudu najnovije modele ajfon6 modifikujući fleš kako bi se olakšalo autofotografisanje naročito noću ili u zamračenom prostoru.

Ekonomija selfija takođe obuhvata i raznovrsna pomagala prilikom fotografisanja samog sebe, kao što je selfi držač. To je bio omiljeni božićni poklom Amerikanaca 2014, prodat u više od 100.000 primjeraka tokom praznika.

Ali, postoji takođe ekonomija softvera i aplikacije selfija, kompjuterski alati koji omogućavaju poboljšanje kvaliteta slike ili igranje sa autoportretom prije postavljanja na neku društvenu mrežu.

Postavljenje selfija na društvenim mrežima je postala važna aktivnost jer potreba za dopadanjem je oduvijek postajala, ali se izražavala na ražličite načine.

Na sajtu Dženeral Esembli postaji čak onlajn kurs o upravljanju selfi fotografisanjima.

Selfi je razvio čak i kritičku misao i njemu su posvećene knjige, članci i eseji.

Ukoliko se uzmu u obzir sva pomagala, softveri, usluge i intelektualne i umjetničke rasprave, selfi nije samo novi vid kulture već i tržište koje vrijedi na destine ako ne i stotine miliona dolara, zaključuje magazine. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!