Capital.ba

Kriza nije uticala na prodaju “Gorkog lista”

14.02.2010. / 17:32

BEOGRAD, Ekonomska kriza nije uticala na prodaju poznatog pelinkovca “Gorki list” ni u Srbiji, niti u inostranstvu, jer kupci tačno znaju šta dobijaju za svoj novac i u tome se ogleda važnost robne marke za jedan proizvod, izjavio je vlasnik firme “Si end si” Vojin Đorđević.
On je na 6. međunarodnom Sajmu brendova na Beogradskom sajmu, rekao da je dobijanje srebrne medalje u Monte Karlu za dizajn pokazalo da “Gorki list” ima evropsku perspektivu, pa je odlučeno da se prošle godine proizvodnja preseli u Sloveniju, kako bi se lakše plasirao na tržište Evropske Unije (EU).

Od ove godine, predočio je Đorđević, pelinkovac se ponovo proizvodi i u Srbiji, za domaće i crnogorsko tržište, a uskoro će, vjerovatno i za rusko, s obzirom da tamo nema carina. U Sloveniji će, pak, ostati proizvodnja za tržište Italije, Njemačke, Francuske i još nekih zemalja EU.

On je dodao da je plan proizvodnje za ovu godinu isti kao i za prtethodne – tri miliona litara. Objasnio je da ni u 2009. nije bilo potrebe za smanjivanjem proizvodnje, jer je u pitanju dobar brend i kvalitet, a mnogo se ulaže i u marketing, pa je tražnja na tržištu nesmanjena.

“Imamo visoke ciljeve koji podrazumjevaju da ne budemo najbolji samo u Srbiji, već i u Evropi”, rekao je Đorđević.

“Mi smo robnu marku “gorki list” zaštitili i u EU i u cijelom svijetu, imamo veliku viziju i sigurni smo da će postati evropski brend”, dodao je on, podsjećajući da liker ima dugu tradiciju proizvodnje, jer ga je kao pelinkovac “Subotičanka” proizvodila više od 50 godina.

Đorđević je ukazao da se stalno radi i na suzbijanju falsifikata tog proizvoda, zajedno sa starim partnerom u Italiji, i na tom polju napravljen je veliki napredak i za kompaniju i za brend, ali i za državu, jer prodaja originala donosi više novca u državnu kasu.

“Svaki proizvođač u početku ima želju da napravi proizvod koji će neko željeti da falsifikuje, a kad do toga dođe onda ima problema kako da ga zaštiti”, ukazao je on, dodajući da mnogo rade na “imidžu i na dizajnu”.

Srbija, prema mišljenju Đorđevića, ima šanse da izvozi, ali ima malo proizvoda koji mogu da se smatraju brendom.

Zbog toga će se, kako kaže, njegova firma još više truditi da dokaže da u Srbiji mogu da se kreiraju brendovi koji mogu da budu konkurentni i po kvalitetu i dizajnu.

“Tako je i drugi proizvod ‘Voda voda’ od samog starta imao dobru prođu u Sungapuru, Japanu,Tajvanu i mnogim evropskim zemljama i siguran sam da ćemo, kada se uskoro završi spor koji je u toku, od vode napraviti svjetski brend sa kojim možemo da pariramo drugima”, istakao je Đorđević.

Konstatujući da u Srbiji postoje mnogi kvalitetni proizvodi, on je ukazao da to nije dovoljno, jer se mora raditi na dizajnu i na imidžu.

Stvaranje brenda, po riječima Đorđevića, zahtjeva mnogo truda, a “dolazi vrijeme kad ljudi nemaju vremena da biraju, već žele samo sigurno i odlučuju se samo za provjerene proizvode”.

Đorđević je podsjetio na još jedan proizvod svoje firme – votku, čija je ambalaža nagrađena u SAD i Monte Karlu, a ove godine će nastupiti i u Singapuru.

“To je jedan od najrevolucionarnijih proizvoda u svjetskom dizajnu, riječ je o prvoj flaši u svijetu koja nema grlo i Srbija će biti ponosna na ono što mi radimo”.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!