Capital.ba

Kina – najveći svjetski potrošač piva

19.12.2008. / 7:00

  TOKIO, Kina je i u 2007., petu godinu uzastopce, ostala najveći svjetski potrošač piva, dok je Japan pao na sedmo mjesto, sa šestog u 2006, usljed starenja populacije i promjene ukusa potrošača, pokazali su danas objavljeni podaci velike japanske pivare “Kirin”.
  Potrošnja piva u Kini povećana je prošle godine 11,8 odsto, na 39,13 miliona kilolitara, dok je u Japanu istovremeno snižena 0,3 odsto, na 6,28 miliona kilolitara.
  U Rusiji i Brazilu, čije su privrede bile u porastu, potrošnja piva je u 2006. prvi put premašila 10 miliona kilolitara. Rusija je zauzela treće mjesto, iza SAD, s potrošnjom od 11,05 miliona kilolitara, dok se Brazil, pretekavši Njemačku, smjestio na četvrtu poziciju s popijenih 10,08 miliona kilolitara piva.
  Azija, čije su privrede zabeležile impresivan rast, povećala je udio u globalnoj potrošnji piva na 31,2 odsto i približila se udjelu Evrope, najvećeg svjetskog tržišta piva, od 31,4 procenta.
  Svjetska potrošnja piva u 2007. porasla je 5,6 odsto, na 175,51 milion kilolitara, prenijela je agencija Kjodo.
  Gledajući po potrošnji po stanovniku, Češka je, s popijenih 228,9 boca od po 633 mililitra, zadržala vodeću poziciju, 15. godinu uzastopce. Japan je po tom mjerilu zauzeo 38, a Kina 55. mjesto.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!