Capital.ba

Kalanović: Koridor će kasniti

11.12.2010. / 9:00

BEOGRAD, Ova godina, kao i prethodna, biće završena bez ijednog dinara duga prema izvođačima radova, koji su bili angažovani na projektima finansiranim iz Nacionalnog investicionog plana, kaže, za ”Novosti”, Verica Kalanović, ministarka za NIP. Od ukupno 413 ugovorenih poslova o čijoj realizaciji brine ovo ministarstvo, do sada je završeno 109, dok se 125 projekata privode kraju, i u toku su posljednja plaćanja.
Situacija se mijenja jer, kako tvrdi ministarka, svakodnevno na naplatu stižu fakture ukupne vrijednosti od 300 do 400 miliona dinara. Zato je njena procjena da će realizacija projekata iz NIP do kraja godine biti između 90 i 95 odsto, na šta će biti potrošeno ukupno oko 12 milijardi dinara.
Da li ste zadovoljni postignutim rezultatima?
KALANOVIĆ:
Zadovoljna sam napretkom u načinu vođenja projekata, ali samom realizacijom nisam u potpunosti. Iskustvo sa terena govori da bismo u narednom periodu morali da djelimično promjenimo Zakon o javnim nabavkama, da unapredimo katastar, ubrzamo izdavanje građevinskih dozvola, kao i postupak eksproprijacije za nacionalne projekte. Sve su to stvari koje u ovom trenutku ne funkcionišu na način kako bi, mislim, trebalo.
Jeste li ispunili obećanje da dodatnih plaćanja i aneksa neće biti?
KALANOVIĆ:
Ugovori se, nažalost, ne poštuju u potpunosti. Još nailazimo na situacije da se u toku realizacije projekta neke stvari mijenjaju, a da o tome nisu obavješteni ni nadzor ni investitor. Dodatnih plaćanja nema, ali ima slučajeva da se potpisuju aneksi za produženje roka gradnje, naravno, samo za mjesec ili dva, i to u kalendarskoj godini. Na primjer, na trasi obilaznice oko Čačka izvođači su naišli na vodovodne cijevi i druge instalacije, koje nisu postavljene na propisanoj dubini i sada to mora da se izmješta da bi se nastavili radovi. Za ovaj ugovor će biti odobren aneks na rok.
Ima li pomaka u pregovorima sa turskim ”Kolinom” oko izgradnje Koridora 11?
KALANOVIĆ:
Riječ je o dionicama od Obrenovca do Uba, u dužini od 26,2 kilometra, i od Lajkovca do Ljiga, u dužini od 23,9 kilometara. Ove nedjelje na sjednici Vlade trebalo bi da bude usvojen zaključak o formiranju tri tima. Prvi, za usaglašavanje projekata, jer završeni su i idejni i glavni projekti, koji su prošli tehničku kontrolu. Drugi tim, koji ću predvoditi, treba da vodi razgovore oko izvođačkog ugovora odnosno utvrđivanja cijene, rokova, učešća domaće operative i materijala, i to ne manje od 45 odsto. Treći tim definisaće uslove kredita. Sa ”Kolinom” smo u stalnoj komunikaciji i mislim da se izvođački ugovor može definisati u roku od 20 dana. S obzirom na to da imamo projekat, da izvođački i ugovor o kreditu treba da ratifikuju Vlada i parlament, očekujem da bi izgradnja mogla da počne na proljeće.
Koliko će koštati izgradnja kilometra tog autoputa?
KALANOVIĆ:
To će se utvrditi u postupku pregovora. Turci su dali početnu cijenu, a sa konačnom ne bih da licitiram, ali sam ubjeđena da ćemo napraviti mnogo bolje uslove za Srbiju nego što je turska strana predložila. Sjetite se, za most Zemun – Borča, Kinezi su prvo dali ponudu od 320 miliona evra, a onda smo tu cifru pregovorima spustili na 170 miliona.
Osjećate li se prozvanom u izjavi predsjednika Tadića da se kasni sa realizacijom infrastrukturnih projekata?
KALANOVIĆ:
Osjećam se neprijatno jer sam dio tima koji je zadužen za taj projekat. Ali, smatram da moje odgovornosti nema, jer su jasno podjeljena zaduženja između tri ministarstva. Moja nadležnost je finansijska realizacija, i u ovom trenutku imamo veći avans nego što je pravdanje u radovima, ali će se to do kraja godine promijeniti, biće završeno sve što smo kroz avanse uplatili. Smatram da se predsjednik Tadić s pravom ljuti što imamo zastoj u radovima i tu je bilo dosta nesinhronizovanih aktivnosti. Nažalost, svako, i malo iskakanje iz sistema uzrokuje velike posljedice i imamo situaciju ovakvu kakva jeste.
Hoće li Koridor 10 biti završen do kraja mandata ove vlade?
KALANOVIĆ:
Moja procjena je da će do kraja mandata biti kompletiran samo sjeverni dio od Horgoša do Beograda sa mostom kod Beške, a na drugim dionicama biće započeti radovi.
Projekat regionalizacije Srbije za koji se zalaže G 17 plus naišao je posljednjih nedjelja na oštre kritike…
KALANOVIĆ:
Te kritike su potpuno nerazumjevanje realnosti i autistično ponašanje. Srbija je toliko neravnomjerno razvijena sa, u dobroj mjeri, nepravedno raspodjeljenim novcem. Odluke se donose na jednom mjestu. Ako želimo kvalitetniji i brži razvoj Srbije, da imamo zemlju sa građanima, a ne teritoriju, moramo ozbiljnije da radimo na regionalizaciji.
Ali, to je veće opterećenje za državnu kasu?
KALANOVIĆ:
Nije tačno. Potrebna je ozbiljna reforma administracije. Regionalizacija je proces koji mora da teče paralelno sa procesom reforme državne uprave.

Pristajem na spajanje mog resora
Postoji li mogućnost da se prilikom najavljene rekonstrukcije Vlade, spoje infrastruktura i NIP?
KALANOVIĆ: Zalažem se za rekonstrukciju, za smanjenje broja ministarstava i za jednu znatno manju i efikasniju vladu sa mnogo boljom koordinacijom i sinhronizacijom poslova koje ministarstva rade. To podrazumijeva da i ovo ministarstvo može da bude dio drugog ili da se NIP-u priključe neka druga ministarstva. Do sada ozbiljnijih razgovora na tu temu, koliko znam, nije bilo. Novosti

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!