Capital.ba

Hrvatskim kupcima najbitniji kvalitet, cijena i ljubaznost

22.10.2014. / 7:55

kupovinaBEOGRAD, Hrvatskim potrošačima je u odlučivanju prilikom kupovine najbitnija cijena, kvalitet, ljubaznost prodavca, geografsko porijeklo, dizajn, ali i mjesto za parking, pokazalo je najnovije istraživanje švajcarske organizacije ICERTIAS i hrvatske kompanije Axios. 

Prema tom istraživanju, ljubaznost i kompetentnost trgovca hrvatskim kupcima je znatno važnija kod nabavke usluga nego kod kupovine proizvoda, navodi se u saopštenju istraživača- ICERTIAS Customers Friend.

Na pitanje bez unaprijed ponuđenih odgovora, o tome šta im je najbitnije kako bi donijeli konačnu odluku o samoj kupovini, najveći broj ispitanika, 38,1 odsto, odgovorio je da je to kvalitet, cijenu je navelo 31,5 odsto ispitanika, a novac – 3,2 odsto ispitanika.

Za 4,8 odsto njih presudan faktor pri odlučivanju o kupovini je potreba, za 1,7 odsto njih motiv je (besplatno) parking mjesto, izgled proizvoda je važan za 1,6 odsto kupaca a funkcionalnost, takođe za 1,6 odsto anketiranih.

I dok kod nabavke proizvoda potrošači stavljaju kvalitet neznatno ispred cijene, kod finalne odluke o odabiru usluga, čini se da cijena ima važniji uticaj.

Osim otvorenih pitanja anketiranima su posebno data i pitanja zatvorenog tipa – s predhotno definisanim i tačno ponuđenim gotovim odgovorima.

Kod pitanja: “Šta je vama danas najbitnije prilikom odabira i kupovine proizvoda?”, čak 42,8 odsto ispitanika odabralo je odgovor: “Odnos cijene i kvaliteta”.

Na drugom mjestu je ponuđeni odgovor “Kvalitet i pouzdanost samog proizvoda” sa 16 odsto ispitanika; 8,9 odsto njih odabralo je ponuđeni odgovor: “Radije kupujem domaće proizvode”; 8,9 odsto odabralo je odgovor: “Kvalitet korisničke podrške (npr. kvalitet i dostupnost servisa, mogućnost zamjene i slično), “cijena samog proizvoda” – 7,2 odsto.

Zanimljivo da je jedva 0,4 odsto ispitanika kod ovog pitanja odabralo odgovor: “Ljubaznost trgovca koji prodaje”.

Istraživanje je sprovedeno tokom septembra i bilo je vezano prvenstveno za primarne “okidače” za kupovinu kod domaćih potrošača.

Anketiranje za potrebe ovog istraživanja sprovedeno je na uzorku od ukupno 1.200 ispitanika starijih od 15 godina na području cijele Hrvatske putem onlajn ankete u periodu od 15. do 29. septembra. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!