Capital.ba

Google najskuplji svjetski brend

21.05.2014. / 15:05

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????NJUJORK, Najskuplja svjetska marka prema listi BrandZ TOP 100, agencije Milvord Braun (Millward Brown) ove godine je Google.

Njegova vrijednost je dostigla 158,8 milijardi dolara i u odnosu na prošlu godinu je povećana 40 odsto, prenose svjetske agencije.

Google je tako prestigao Apple, koji je na čelu liste bio prethodne tri godine.

Poziciju Googla ojačao je uspjeh na polju pametnih telefona. Njegov sistem Android dominira na masovnom tržištu a u najvišoj kategoriji je jedini realan konkurent iPhonu.

Iako Google na operativnom sistemu “android” ne zarađuje direktno, jer ga besplatno daje na korišćenje proizvođačima mobilnih telefona, to je za njega ipak garancija budućih prihoda. Svake godine se oko sto miliona korisnika kupovinom novog telefona sa Googlevom sistemom čvrsto vezuju za njegove usluge, prenose mediji.

Vrijednost marke Apple se sa prošlogodišnjih 185,1 milijardu dolara snizila na 147,9 milijardi dolara. Međutim, vrijednost tog brenda je od 2006. godine povećana 824 odsto. Vrijednost firme na berzi je u istom periodu porasla 759 odsto.

Slično je i sa Googlom, čiji brend je za proteklih devet godina skočio 139 procentnih poena više nego tržišna vrijednost kompanije, prenose agencije.

Iz studije takođe proizilazi da 100 najvrednijih svijetskih marki ima ukupnu vrijednost 2,9 biliona dolara, što je dvostruko više nego što su vrijedile 2006. kada je Milvord Braun prvi put napravio listu.

Prvih deset mjesta su zauzele firme iz SAD. Iza ovih kompanija nalaze se IBM, Majkrosoft, Mek Donalds, Koka-kola, Viza, AT&T, Marlboro i Amazon.

 

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!