Capital.ba

“Golf 2” omiljeni automobil u BiH

27.02.2009. / 8:23

golf2BANJALUKA , Više od polovine domaćinstava u BiH posjeduje automobil koji je u prosjeku star 16,2 godine, navodi se u istraživanju “GfK Groupa”.
Prema podacima GfK-a, ubjedljivo najzastupljeniji automobil je folksvagen, kojeg vozi čak 38 odsto vlasnika automobila u BiH, a slijede ga opel sa 12 odsto zastupljenosti, ford s osam i mercedes sa šest odsto, dok peto mjesto sa pet odsto zastupljenosti dijele audi, reno i FIAT.
Posmatrajući po modelima, najomiljenijim vozilom BiH bi se još mogao nazvati golf “dvojka”, koji je svako peto vozilo na našim putevima. Daleko iza golfa “dvojke” sa pet odsto zastupljenosti pozicionirani su pasat i kadet, dok jedan procenat manje ima malo noviji golf treće generacije. Sa tri procenta zastupljenosti nalaze se audi 80, ford eskort i golf “kec”.
Međutim, sudeći po trendu kupovine vozila u posljednjih pet godina ova slika bi se uskoro mogla bitno promijeniti.
Posmatrano po starosnim kategorijama ličnih automobila, najviše novih automobila, do pet godina starosti, na domaćem tržištu otpada na vozila marke škoda, a slijede ih automobili folksvagen. Treću poziciju među najmlađim vozilima na našim saobraćajnicama čine vozila francuskog “Renoa”.
U svim drugim kategorijama starosti automobila koje slijede, a obuhvataju period od šest pa do preko 25 godina starosti, “Folksvagenovi” automobili uvjerljivo su najzastupljeniji na domaćem tržištu.
Ovo do sada najveće istraživanje ove vrste o automobilskom tržištu, u kojem je učestvovalo 10.000 ispitanika, pokazuje da u BiH 56 odsto domaćinstava posjeduje barem jedan automobil.
Posjedovanje više automobila je još prava rijetkost, tako da samo šest odsto domaćinstava ima u vlasništvu dva ili više automobila.
Da su automobili i dalje dominantno muška sfera u BiH pokazuje podatak da među vlasnicima automobila čak 84 odsto njih su muškarci, a tek 16 odsto žene.
Pomalo iznenađujući podaci se odnose na broj vozila po regijama, tako da najviše vlasnika automobila ima u Zapadnohercegovačkom kantonu, vrlo solidnih 28 odsto, a najmanje ih ima u Tuzlanskom kantonu, iznenađujuće niskih 11 odsto.
Inače, većina vlasnika automobila je starosne dobi između 36 i 55 godina i oni čine polovinu svih vlasnika automobila u BiH.
Mirko Gerh, direktor “Auto Media Groupa”, kaže da je lako objasniti zašto je foksvagen najzastupljenije vozilo u BiH.
“Prvi razlog je što se golf dugo godina proizvodio u BiH i praktično bio domaće vozilo”, kaže Gerh, objašnjavajući da je drugi, ništa manje bitan razlog i mentalitet naših ljudi i odnos prema njemačkim automobilima.
Gerh smatra da će se struktura zastupljenosti vozila u BiH mijenjati, objašnjavajući da je takav trend bio i u Hrvatskoj i Srbiji, gdje se bilježi pad dominacije “Folksvagenovih” vozila.
On je upozorio da je zabrinjavajući podatak da je više od pola vozila koja se kreću bh. drumovima starije od 16 godina, jer to umnogome ugrožava bezbjednost saobraćaja.
Gerh takođe tvrdi da nova vozila u BiH nikada neće biti jeftinija nego što su danas jer je ukinuta carina, a država još nije uvela nove namete koji bi nadoknadili carinu. Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!