Capital.ba

Ford i GM gube tlo u Evropi

14.01.2014. / 11:55

gmDETROIT, Možda su Dženeral motors (GM) i Ford ostvarili oporavak na domaćem, američkom tržištu, ali u Evropi, ovi proizvođači automobila postepeno gube tlo.

Prodaja GM-a i Forda je u SAD prošle godine porasla za 11 odsto, dok su u Kini takođe zabilježili snažne rezultate.
Međutim, u Evropi, američke kompanije su izgubile tržišni udio, pri čemu je udio GM-ovih filijala Opel/Vokshol smanjen sa osam na 6,7 odsto između 2005. i 2013. godine, a Fordov udio sa 8,3 odsto na 7,4 odsto, prema podacima američke konsultantske kuće “Ernst i Jang”, prenosi Frans pres.

Obe kompanije su prošle godine pretrpjele velike gubitke u Evropi, zbog čega su bile primorane da zatvore jedan broj postrojenja, pri čemu je Opel zatvorio jednu fabriku u Njemačkoj, a Ford dvije u Britaniji i jednu u Belgiji.

Ford se, međutim, nada da će uravnotežiti svoj bilans u 2015. godini, zahvaljujući nižim troškovima i lansiranju novih modela, među kojima je i “ford mustang”, koji će se prvi put pojaviti na tržištu Evrope.

Opel se, takođe, oslanja na nove modele, uz 23 modela planirana do 2016. godine. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!