Capital.ba

Finansiranje prioriteta

24.01.2011. / 8:05

BEOGRAD, Nastavak radova na Koridorima 10 i 11, izgradnja infrastrukture od kojih zavisi bezbjednost građana i međunarodne obaveze biće finansirani u ovoj godini, istakla ministarka Verica Kalanović.
Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan Srbije je pooštrilo kriterijume za finansiranje projekata u 2011. godini, koje će do kraja ovog meseca predložiti Vladi, izjavila je ministarka Verica Kalanović.

Ministarka Kalanović je u izjavi Tanjugu navela da bi tehnička priprema za realizaciju projekata mogla da počne već polovinom februara.
“Biće finansirano samo ono što je najneophodnije i što mora da bude finansirano u ovoj godini, a to su međunarodne obaveze, nastavak radova na Koridorima 10 i 11, projekti koji treba da budu završeni u toku ove godine, ali i radovi na infrastrukturnim objektima od kojih zavisi bezbednost građana”, rekla je ministarka.
Ministarstvo za NIP utvrđuje šta su “istinski prioriteti” i da će posle usvajanja liste projekata početi definisanje projektne dokumentacije, akcionih planova, raspisivanje tendera, kao i izbor izvođača i nadzora.
Ministarstvo za NIP će, prema Kalanovićevoj, direktno iz državnog budžeta dobiti samo 7,1 milijardu dinara za budžet NIP u 2011. godini, a taj novac treba da pokrije realizaciju projekata na teritoriji čitave Srbije, kao i nastavak započetih projekata.
Prijavljeno 2.000 projekata
Ministarstvu za NIP je prijavljeno skoro 2.000 projekata za finansiranje u 2011. godini, a infrastrukturne projekte su predložile opštine, ministarstva i Autonomna pokrajina Vojvodina, sa ukupnom vrednošću većom od 115 milijardi dinara.
Od toga 20 odsto treba da finansiraju lokalne samouprave, a više od 92 milijarde se traži od Ministarstva za NIP.
Izgradnja mreže autoputeva, kao veza velikih gradova sa koridorima, vredi 9,35 milijardi dinara i to je najveći među prijavljenim projektima za finansiranje u ovoj godini.
Po veličini investicija, sledeći na listi su izgradnju autoputa Beograd – Južni Jadran, ya šta je potrebno 3,09 milijardi, projekt infrastrukturne podrške razvoju automobilske industrije – 2,65 milijardi, rekonstrukciju desne trake autoputa Beograd – granica sa Makedonijom, na deonici od Levosoja do Preševa – 1,8 milijardi, te izgradnja mosta od Zemuna do Borče u Beogradu sa pristupnim saobraćajnicama – 1,16 milijardi dinara.
Tu su i rekonstrukcija i dogradnja Narodnog muzeja u Beogradu sa dve milijarde dinara, izgradnja puta od Novog Pazara do Tutina – jedna milijarda, izrada projektne dokumentacije – jedna milijarda, rekonstrukcija i izgradnja pruge do nove luke “Smederevo” na Dunavu – 800 miliona dinara i drugi projekti.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!