Capital.ba

EU pokrenula drugu istragu protiv Amazona, kršio propise

10.11.2020. / 16:50

BRISEL – Evropska komisija je saopštila danas da je američka kompanija za e-trgovinu Amazon prekršila evropska antimonopolska pravila koristeći podatke nezavisnih trgovaca za svoje podsticanje svoje prodaje.

izvor: agencije

Komisija je takođe najavila pokretanje druge formalne istrage o poslovnim procesima u elektronskoj trgovini kompanije.

U saopštenju EK navodi se da Amazon koristi podatke nezavisnih prodavaca, koji nisu u njegovom sastavu – kao što su broj porudžbina, prihodi i broj njihovih onlajn posjetilaca – kako bi donosio strateške poslovne odluke, poput smanjenja cijene proizvoda, prenosi CNBC.

Problem se javlja zbog dvostruke uloge Amazona, koja se ogleda u tome da je on i sam prodavac proizvode a istovremeno je i platforma za nezavisne, ponekad rivalske, prodavce.

Podaci o aktivnostima nezavisnih prodavaca ne bi trebalo da se koriste za interes Amazon kada nastupa kao konkurent tim prodavcima”, navela je u saopštenju Margret Vestager, šefica EU za konkurenciju.

Nova odluka dolazi nakon što je Komisija već pokrenula istragu prema ovom onlajn maloprodavcu u julu 2019. godine zbog zabrinutosti vezanih za antikonkurentsko ponašanje.

Amazon je saopštio da se ne slaže sa tvrdnjama EK i da će „nastaviti da ulaže sve napore kako bi obezbijedio da se tačno tumače činjenice”, dodajući da zauzima manje od 1,0 posto globalnog maloprodajnog tržišta.

U okviru druge antimonopolske istraga Komisije pod lupom će biti i to kako kompanija bira koji će prodavci nuditi proizvode preko Amazon Prajma, njenog premijum servisa koji radi na principu pretlate. Biće istražen i i mogući preferencijalni tretman Amazonove vlastite maloprodajne kompanije i onih koji koriste njegovu logistiku i usluge isporuke u odnosu na druge prodavce.

Takođe će biti razmotrena i Amazonova funkciju “buy box”, odnosno način izbora artikala koji se nalaze u toj kutiji, a koja kupcima nudi da jednim klikom dodaju proizvod u svoju korpu za kupovinu. Amazon tvrdi da “kutija za kupovinu” (buy box) sadrži ponudu za koju se procjenjuje da će je kupci generalno preferirati, uzimajući u obzir stvari kao što su cene, brzina isporuke i premija. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!