Capital.ba

Džakmić Klempić: Značaj PR prepoznaju sve kompanije koje brinu o svom imidžu

04.11.2022. / 12:17

BANJALUKA – Značaj i moć odnosa s javnošću prepoznaju i koriste sve kompanije, organizacije i institucije koje brinu o svom imidžu i nastoje poslovati u skladu s vremenom u kojem živimo. Osim navedenih, mnogo je tema iz oblasti odnosa s javnošću o kojima se može (i mora) govoriti i o kojima ima ko govoriti. Konferencije su idelna prilika za to, jer nude brojne šanse za edukaciju i umrežavanje.

PRO.PR

Foto: Ustupljena fotografija

Rekla je ovo u intervjuu za CAPITAL Elvedina Džakmić Klempić, ovogodišnja dobitnica priznanja PRO.PR Award.

Nagradu je dobila kao PR Manager agencije „Communis“ u kojoj je provela tri i po godine. U svijet PR-a došla je nakon više od 15 godina rada u novinarstvu, što joj je, priznaje, uveliko olakšalo brojne segmente rada u odnosima s javnošću, pogotovo onaj dio koji se odnosi na saradnju s medijima.

Elvedinini trenutni angažmani spoj su upravo ove dvije profesije.

CAPITAL: Dobitnica ste priznanja PRO PR Globe Awards, koje će biti dodijeljeno u okviru ovogodišnje PRO.PR konferencije. Šta za Vas predstavlja ova nagrada?

DŽAKMIĆ – KLEMPIĆ: Taj osjećaj mogla bih ukratko opisati s dvije riječi: čast i odgovornost. S obzirom na to da sam u ovoj profesiji tek nekoliko godina, bilo je zaista iznenađujuće i ugodno pročitati mail od Danijela Koletića, osnivača i predsjednika Organizacionog odbora PRO.PR konferencije, u kojem stoji da se priznanje PRO PR Globe Award dodjeljuje pojedincima koji su to zaslužili „svojim radom, odricanjem, znanjem, vizijom i ljubavi prema poslu“. Koliko god se trudili, vjerovali u sebe i ono što radite, lijepo je dobiti potvrdu vlastite vrijednosti i od struke. Činjenica da je izboru prethodila upravo nominacija prethodnih dobitnika nagrade, među kojima su neka od najznačajnijih imena komunikacijske industrije u BiH, ovom priznanju daje dodatnu težinu. Veoma sam im zahvalna za ovu čast.

PRO.PRCAPITAL: Koliko su, prema Vašem mišljenju, ovakve konferencije značajne za razvoj odnosa s javnošću?

DŽAKMIĆ – KLEMPIĆ: Za odnose s javnošću kontinuirano raste zanimanje. Sve više mladih ljudi želi se baviti ovim poslom, koji je izuzetno dinamičan i izazovan. Sama struka doživljava ekspaniju i, prilično uspješno, prati rapidni razvoj tehnologije i digitalizaciju. Značaj i moć odnosa s javnošću prepoznaju i koriste sve kompanije, organizacije i institucije koje brinu o svom imidžu i nastoje poslovati u skladu s vremenom u kojem živimo. Osim navedenih, mnogo je tema iz oblasti odnosa s javnošću o kojima se može (i mora) govoriti i o kojima ima ko govoriti. Konferencije su idelna prilika za to, jer nude brojne šanse za edukaciju i umrežavanje. Dovoljno je da pogledate program ovogodišnje PRO PR konferencije, u kojoj učestvuje veliki broj domaćih i svjetskih PR stručnjaka. Znanja, iskustva i ideje koje oni donose mogu biti od koristi ne samo zaposlenima u oblasti odnosa s javnošću, već i poduzetnicima, menadžerima, vlasnicima malih i velikih biznisa itd.

CAPITAL: Koliko se oblast odnosa s javnošću promijenila u toku posljednje tri godine, da li je pandemija uticala i na ovu oblast i kako?

DŽAKMIĆ – KLEMPIĆ: Pandemija COVID-19 je učinila da skoro cijeli svijet „stane“ na neko vrijeme.  S obzirom na nezaustavljivu prirodu komunikacije, nakon prvog šoka vrlo brzo su pronađeni novi načini i mogućnosti za komuniciranje u ovoj kriznoj situaciji. Važnost ulaganja u odnose s javnošću i njihova snaga ovdje su se itekako pokazale, a empatija je zauzela centralno mjesto u komunikaciji što je rezultiralo s dosta dobrih kampanja koje su pozivale na odgovorno ponašanje, te pomagale i slavile one koji su bili na prvoj liniji „COVID fronta“. Nažalost, mnoge kompanije su u ovom periodu bile prisiljene smanjiti ili posve ukinuti budžete za odnose s javnošću, što je za posljedicu imalo privremene finansijske poteškoće u ovoj oblasti.

Društvene mreže neizostavan element svake PR strategije

CAPITAL: Koliki je značaj društvenih mreža za dobro komuniciranje? Da li je danas uopšte moguće odvojiti PR od društvenih mreža?

DŽAKMIĆ – KLEMPIĆ: Razvoj tehnologije i digitalizacija su donijele brojne promjene kako u privatnoj, tako i u poslovnoj sferi života. Veliki uticaj ostvarile su i na oblast odnosa s javnošću. Dobili smo neke nove kanale i alate, među kojima su i društvene mreže, koje su uveliko promijenile komunikacijske tokove i doprinijele njihovoj raznolikosti. Društvene mreže nude jedan sasvim novi i veliki svijet mogućnosti u kojem se vijesti šire brže i lakše do ciljanih javnosti, pogotovo do mladih ljudi. U tom kontekstu postale su neizostavan element svake PR strategije.

CAPITAL: Kako ocjenjujete položaj PR struke u BiH u odnosu na zemlje u okruženju? Čini se da je ova oblast u BiH na dosta nižem nivou u odnosu na region.

DŽAKMIĆ – KLEMPIĆ: Kojoj god branši da pripadamo, imam dojam da se mi često potcjenjujemo i smatramo se manje vrijednim od kolegica i kolega iz našeg okruženja. A ne bismo smjeli. Imamo sjajne PR stručnjake iza kojih su decenije uspješnog rada, fantastične komunikacijske kampanje i koji su jako cijenjeni i van granica BiH. Sigurna sam da će skupa s novim generacijama iznjedriti još bezbroj sjajnih projekata. Istina je da je naše tržište u odnosu na region kompleksnije, znatno manje, baš kao i ulaganja u odnose s javnošću. Tu se znatno razlikujemo i upravo tu postoji veliki prostor i potreba za unapređenjem.  Pri tome mislim i na privatni i na javni sektor.

CAPITAL: Prepoznaju li naše kompanije značaj i ulogu PR-a i koliko su spremni da usmjeravaju novac za te namjene?

DŽAKMIĆ – KLEMPIĆ: Komunikacije imaju sve veću ulogu u postizanju poslovnih uspjeha i u skladu s tim brojne bh. kompanije su prepoznale značaj ulaganja u ovu oblast. Kako bi izgradile i/ili sačuvale pozitivan imidž preduzeća, svojih usluga, prozvoda te zaposlenika angažiraju specijalizirane agencije ili uspostavljaju vlastite odjele za odnose  s javnošću. Njihova finansijska ulaganja u PR ovise o brojnim faktorima, neki ulažu solidno, neki malo, što se na kraju i prepoznaje u javnosti. U svakom slučaju, one predstavljaju pozitivan primjer za veliki broj kompanija i preduzeća koje još posluju u komunikacijskom „mraku i tišini“ i ne shvataju da se svaka marka uložena u odnose s javnošću višestruko vrati.

CAPITAL

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!