Capital.ba

Da li je ugrožena dominacija Airbusa i Boeinga? Stiže novi “igrač”

30.09.2023. / 8:03

PEKING – Evropski Airbus i američki Boeing decenijama dominiraju na globalnom tržištu aviona za komercijalnu upotrebu. No, sada dobijaju ozbiljnog rivala, i to iz Kine.

FOTO; Pixabay

Kompanija “China Eastern Airlines” saopštila je u četvrtak da će kupiti 100 aviona C919 u ugovoru vrijednom 10 milijardi dolara po kataloškim cijenama, što bi bila najveća narudžba ikada za taj avion koji je proizvela takođe kineska firma Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC).

Državni prevoznik rekao je da je dobio “značajan popust” za posao i da će se avioni isporučivati u serijama od 2024. do 2031. godine. Cijena C919 je 99 miliona dolara, ali se avioni mogu prodavati uz popuste do 50 odsto, posebno za nove modele.

Dogovor je uslijedio pet mjeseci nakon što je kineski putnički avion, koji je razvio državni gigant COMAC kako bi konkurirso Airbusovim A320neo i Boeingovim 737 MAX mlaznjacima, obavio svoj prvi let u maju pod logom kompanije China Eastern.

Prevoznik u državnom vlasništvu sa sjedištem u Šangaju prvi je korisnik C919 i kupio je pet aviona, od kojih su tri isporučena. Očekuje se da će druga dva biti isporučena kasnije ove godine.

Boeing još uvijek čeka nastavak isporuka svog najprodavanijeg 737 MAX modela kineskim vazdušnim prevoznicima više od četiri godine nakon što su isporuke zaustavljene nakon dvije smrtonosne nesreće. Firma je gotovo isključena iz novih narudžbi kineskih prevoznika od 2017. zbog rastućih političkih i trgovinskih napetosti između Pekinga i Washingtona.

Li Hanming, nezavisni analitičar zrakoplovne industrije, rekao je da je dogovor proizašao iz prethodnog pisma namjera.

“COMAC je do sada napravio dobar početak u isporuci C919. Zatim će proizvođač aviona tješnje sarađivati s firmom China Eastern kako bi drugim potencijalnim korisnicima pokazao pouzdanost i performanse C91”,  kazao je Li.

China Eastern je rekao da će dodatni avioni povećati njegovu flotu u vrijeme kada se vazdušni saobraćaj snažno oporavlja nakon tri godine ograničenja zbog pandemije i budući da prevoznik mora povući velik broj svojih uskotrupnih aviona zbog njihove starosti.

China Eastern će dobiti isporuku od pet aviona 2024. godine, dok će deset biti isporučeno svake godine od 2025. do 2027. Od 2028. do 2030. isporučivaće se 15 C919 svake godine, a zadnjih 20 mlažnjaka biće isporučeno 2031. godine.

Prošle sedmice je GallopAir, novi prevoznik sa sjedištem u Brunejima, rekao da je potpisao pismo namjere za kupovinu 30 aviona iz Kine, ukupne vrijednosti dvije milijarde dolara.

Ugovor uključuje 15 narudžbi COMAC-ovih aviona ARJ21 i 15 C919. Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!