Capital.ba

Srbija vozi što Evropa neće

30.12.2012. / 12:34

polovni automobiliBEOGRAD,  U polovnom automobilu, njemačke proizvodnje, starom petnaestak godina, sa stotinama hiljada pređenih kilometara, prosječni vozač iz Srbije ulazi u 2013.godinu.

Automobili čija je cijena vijeća od 10.000 evra se mahom kupuju gotovinom, dok se vozila sa cijenom preko 20.000 evra najčešće finansiraju lizingom.
Prodaja novih automobila u odlazećoj godini je poražavajuća, rekao je predsjednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i dijelova, Miloš Petrović.
Zaključno sa novembrom, prodato je 22.000 novih vozila, što je skoro 30 odsto manje nego u 2011.

U poređenju sa pretkriznom 2008., kada je skoro 60.000 hiljada građana kupilo novo vozilo, prodaja je sada skoro tri puta manja.

“Rezultati prodaje su na nivou iz 2002. godine što praktično znači da smo se vratili deset godina unazad“, izjavio je Petrović i pojasnio da domaće tržište automobila ima veći potencijal i vrijedi između 2,5 i tri milijarde evra.

Petrović je istakao da je od januara do oktobra u 2012., u Srbiju ukupno uveženo više od 100.000 automobila, ali samo 13.000 novih. Oko 89.000 polovnih je stiglo iz Zapadne Evrope.

Najgore je što je većina tih polovnih atumobila već stigla sa više od 300,000 pređenih kilometara, i mahom sa EVRO 3 sertifikatom, što znaci da njihovi motori tri do četiri puta više zagađuju životnu sredinu nego novi automobili.

Poražavajuće je za nas je, kaže Petrović, što su ti automobili već davno zabranjeni u Evropskoj uniji, “pa tako, na žalost, sav taj otpad kojeg se Evropa odriče, dolazi u Srbiju“.
Uvoznike vozila u Srbiji to posebno pogađa, jer je normativ za uvoz novih vozila EVRO 5, a od sljedeće godine EVRO 6.

“To znači da se u pogledu novih automobila, jedino mogu uvesti vozila sa ekološki cištim motorIma, dok ta pravila ne važe za uvoz polovnih automobila“ dodao je on.

Petrović je rekao da je činjenica, obzirom na opštu krizu, da prosječan stanovnik Srbije ne može da priušti novi automobil, ali zato mu treba omogućiti, poručio je, da za tri do pet hiljada evra kupi polovan automobil sa EUR 4 sertifkikatom, koji će zvanično biti provjeren kod Agencija za bezbjednost saobraćaja.

U Srbiji se najviše prodaju automobili do 10.000 evra, preko 60 odsto, i kupci uglavnom uzimaju kredit za kupovinu, rekao je Petrović.

Automobili čija je cijena vijeća od 10.000 evra se mahom kupuju gotovinom, dok se vozila sa cijenom preko 20.000 evra najčešće finansiraju lizingom.

Prodaja vozila iz premijum segmenta je konstantna već dugi niz godina, ali je ipak daleko manja od potencijala tržišta – na godišnjem nivou se proda oko 1.500 luksuznih automobila, dok je mogućnost tržista minimum 6.000 vozila, zaključio je on. Tanjug

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!