Capital.ba

Neiskorišteni potencijali

22.04.2010. / 19:08

NOVI GRAD, Opština Novi Grad raspolaže ogromnim resursima za razvoj seoskog turizma, ali sve mogućnosti nisu ni približno iskorištene, zaključeno je na današnjoj radionici pod nazivom “Mogućnosti razvoja seoskog turizma sa osvrtom na valorizaciju tipične gastro ponude”.

Organizatori radionice bili su italijanska nevladina organizacija “Ukodep”, TV serijal “Turizam plus”, Lokalna agencija za razvoj i opština Novi Grad.

Predstavnik Ukodepa Sanja Radulović istakla je da Novi Grad još ima znatne netaknute prirodne potencijale za razvoj turizma, ali da je gostima, posebno onima iz inostranstva, potrebno na pravi način prezentovati turističku ponudu ove opštine.

Najambicioznije planove po tom pitanju ima Opšta zemljoradnička zadruga “Agrojapra” iz Donjih Agića, u čijim planovima seoski turizam ima posebno mjesto.

Ozbiljne planove ima i Banja “Lješljani” koja, kako je danas istaknuto, može biti značajan faktor, ne samo u oblasti banjskog liječenja, već i u seoskom turizmu.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Neiskorišteni potencijali

    1. branka.njezic

      boki,boki,i o troskvima koje je grad B.luka napravio prosle godine povodom turisticke atrakcije ,svjetskog prenstva u veslanju na Vrbas,cuce se jos.izglda da gradski oci nisu preveslali samo nas gradjane ,vec i dio vrhuske SNSD.sad kad je pukla tikva,ko zna kako bude.jer o mnogim prijateljstvima koja ovih dana pucaju mogu licno potvrditi.ali rekla sam ovo je javna rijec,pa kad i ovo napisem dosta je. onaj ko treba zna sta sam napisala.

    2. 122

      11.boki
      Ovo o zgradi vlade je bila ironija :-)

    3. 11.boki

      brkoug
      komentar odlican.ali vratimo se malo na turizam u nasem gradu,pa vise posjetilaca je imalo etno selo Stanisic prosle godine,nego Banja Luka u posljednjih pet godina.Kakve koristi ima grad od turizma kada TO grada vode ili pijanci poput Steve Kelecevica ili sada DNS strucnjak Ostoja Barasin,oficir, a strucni kadrovi turizmolozi sjede kod kuce.Neku vece je bila emisija na ATV sto nije dosao taj strucnjak Barasin vec poslao nekog djecka koji nema veze vec onako zbrda zdola nabada po neku nepovezanu.Nemoze grad banjaluka da zasniva svoju turisticku ponudu na kanjonu Vrbasa i biciklistickom sportu.Za te sportove na vodi osim clanova kluba Kanjon nema drugih zainteresovanih lica,potrosi se nekoliko miliona KM za svjetsko prvenstvo a efekti od prihoda ravni nuli.U turizam prije svega treba uci znanjem a onda i novcem koji ce se vratiti a ne proteci kao Vrbas bespovratno.Ako neko misli da ce zgrade koje se grade oko administrativnog centra RS biti turisticka atrakcija koja ce privuci turiste taj je nesto pobrkao.Politika mora izaci iz privrede a za to je najbolji primjer Ostoja Barasin i da taj posao rade ljudi od struke i nauke,a ne pijanci ipropali oficiri.

    4. 122

      Ja predlazem da se uvede birokratski turizam. Kod nas postoje velike konkurentske prednosti u ovom novom segmentu turizma. Neiskoristen potencijal je naprimjer zgrada Vlade, zasto se ne bi organizovali turisticki obilasci zgrade Vlade?
      Mislim da bi mnogi nijemci, cesi, poljaci, englezi imali stosta nauciti iz ovakvih obilazaka.
      Pa palata predsjednika, ih i tu bi bilo zainteresovanih.

    5. branka.njezic

      ma to smo mi nesto naculi o seoskom turizmu pa i mi pozurili da se gadjamo necijim idejama.ovako smo pred tu nesretnu privatizaciji DK svi eksploatisali termin “zemlje u tranziciji”i ne znajuci sta to u sustin znaci.cak su se svi tim povodom rastrkali po svjetu da biraju model tranzicije.pa na kraju ostasmo bez iceg.zatim smo eksploatisali termin “strateski partner”.tu smo nesto bolje prosli.evo pokazalo se da je najveci strateski partner grada B.Luke jovo vidovic.a to sa seoskim turizmom bi moglo biti jako dobro,al da je krenulo od Maglajana,Mrcajevaca,a bas N.Grad.nisam sigurna

    6. postar

      Svaka čast za komentar!

    7. brkoug

      Ogromni resursi za razvoj seoskog turizma i gastro ponude, u sve većem broju ruralnih opština postaje strateško razvojno opredjeljenje za čiju promociju se organizuju i sajmovi. To je glupost kojoj nema mjesta ni u predizbornoj kapanji jer dolazak rodbine u seoska domaćinstva je bio i do sada, ali nikada nije imao turističke, nego uvijek neke druge elemente i motive. Zasnivati razvojnu strategiju na seoskom turizmu u kojoj je jedina snaga resursa laička politička želja i nedovoljno iskorišćeni stambeni objekti staračkih domaćinstava je zabluda. U zemlji u kojoj najveći dio urbanog stanovništva ima bliske korjene i rodbinu na selu, seski turizam uglavnom se svodi na njihov odlazak u selo kod rodbine uz običaj da takav gost ne plaća smještaj i hranu (i da nešto ponese kada se bude vraćao). Kada prijatelj povede prijatelja kod svoje rodbine na selo i prijatelj uživa sličan status. Znači realno nema domaćih turista. Masovniji dolazak engleza, šveđana, nijemaca, poljaka, francuza i drugih stranih turista u naša sela, neću ni da komentarišem, jer je to ogromna glupost koja ni to ne zaslužuje. Prihvatam da to može biti uz lovni, sportski, ribolovni, vjerski i sl. turističke aktivnosti, aktivnost lokalnih turističkih organizacija. Shvatljivo mi je i da neka nesposobna lokalna politička elita to koristi u predizbornim kampanjama, ali mi je neshvatljivo da to stoji u Strategiji razvoja turizma RS i da to promoviše Ministar turizma i trgovine, čak i u predizbornoj kampanji.