Capital.ba

Zbog krize marketing “suvišan” trošak

24.01.2011. / 8:20

BANJALUKA,  Prvi ljudi kompanija u BiH i dalje ulaganje u marketing i brendiranje proizvoda ne vide kao dugoročno isplativu investiciju, te u odnosu na okruženje u taj sektor se ulaže 10 puta manje, procjenjuju domaći sručnjaci za marketing.
Almir Kapo, predsjednik Udruženja “Kupujmo i koristimo domaće – Kvalitetno proizvedeno u BiH”, istakao je da je za veći uspjeh domaćih firmi kod ljudi koji ih vode neophodno “izbiti” zaostavštine prošlosistemskih razmišljanja, prema kojem je marketing trošak, a ne ulaganje.
“Marketing je uvijek investicija koja se sasvim sigurno isplati”, kaže Kapo, dodajući da bi naše firme, koliko je to moguće, u toj sferi trebalo da kopiraju ono što rade svjetski giganti.
On je rekao da u BiH između dvadeset i trideset najvećih kompanija zaista ima budžet za kampanje i ulaže u njih, dok ostale firme opterećene svakodnevnim pritiscima nemaju mnogo novca za ta ulaganja.
Perica Vuković, direktor projekata banjalučke marketinške agencije “Aquarius Ogilvy”, rekao je da BiH kompanije najvećim dijelom malo ulažu u marketing zbog manjka novca, ali i ukoliko ga imaju, zbog nepoznavanja marketinških aktivnosti, veoma često ga pogrešno usmjere.
“Ipak, iako BiH ima svega nekoliko zaista velikih i snažnih kompanija, koje svake godine prave velika marketinška ulaganja, smatram da ekonomija BiH ne stoji toliko loše koliko u suštini malo ulaže u marketing”, rekao je Vuković.
Da se marketingom ipak može postići prodor na tržište BiH smatra Rade Vidaković, načelnik marketinškog odjeljenja “Optima grupe”, ocjenjujući da je problem velikog broja firmi iz BiH u tome što se funkcija marketinga doživljava sporedno.
“‘Optima grupa’ je za veoma kratak period, od godinu dana, uspješno predstavila svoj novi brend ‘Nestro’, koji je u tom periodu na cijelom tržištu BiH postao apsolutno prepoznatljiv”, rekao je Vidaković.   Nezavisne novine

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!