Capital.ba

U Srbiji dvostruko više on-line kupaca nego u Hrvatskoj

25.08.2009. / 8:25

internet-kupovina-vZAGREB, Hrvatske web trgovine pripremaju širenje u Srbiju jer preko interneta u Hrvatskoj kupuje 140.000 građana, a u Srbiji njih više od 250.000. Srbija ima dvostruko više kupaca u svojim maloprodajnim internetskim trgovinama od Hrvatske iako obe države imaju podjednak broj korisnika interneta, pokazalo je istraživanje srpskoga Republičkog zavoda za statistiku.
 
 Broj korisnika interneta, kada se usporede podaci s hrvatskim Državnim zavodom za statistiku, u svakoj je državi iznad je dva miliona, ali u postocima se u Hrvatskoj internetom koristi oko 50 odsto stanovništva, a u Srbiji 27 odsto. Međutim, u Srbiji je lani preko interneta kupovalo 250.000 građana, a u Hrvatskoj njih svega 140.000. U postocima, u Hrvatskoj je on-line kupovalo svega 7 odsto korisnika interneta, dok ih je u Srbiji bilo 12 odsto.

“Preko interneta kupuje više Srba nego Hrvata, a Srbija je na dobrom putu da u iduće dvije godine po obimu sustigne Hrvatsku u on-line kupnji”, tvrdi pokretač prve konferencije o e-trgovini u Hrvatskoj WebMarketa i direktor Allianz Directa Robert Ravenščak.

 Dodaje da tamošnje tržište sputava jedino nedovoljno razvijena infrastruktura. Srpsko tržište elektroničke maloprodaje u posljednje se vrijeme sve brže razvija kada je u pitanju  sigurnost, mogućnosti plaćanja kreditnim karticama i ostalih servisa po kojima je Hrvatska do prije koju godinu kaskala za Evropskom unijom.

 Ipak Siniša Cvjetković, direktor Moja-Trgovina.neta, jedne od najvećih hrvatskih kompanija za ponudu rješenja u e-trgovini, ističe da je glavna kočnica bržem razvoju on-line trgovine u Srbiji, što je tamo plaćanje kreditnim karticama na internetu gotovo protivzakonito.
“U Srbiji kartičari ne mogu ponuditi on-line plaćanje kao u Hrvatskoj, jer to pravno nije regulisano iako je tržište e-trgovine dva puta veće od hrvatskog”, kaže Cvjetković, koji se planira širiti u Srbiju.

 U prilog tome navodi da su on-line kupci najčešće žitelji urbanih sredina, a, dodaje, Beograd je nekoliko puta veći od Zagreba. Direktor korporativnih komunikacija Adriatica.neta Kristijan Gržetić kaže da im je podjednako važno nuditi svoje usluge on-line u obe države.

“Vlasnici smo druge srpske turističke agencije Jolly travela, a ove godine bilježimo zamjetan povratak gostiju iz Srbije čemu je pridonijela i naša on-line prisutnost na tom tržištu”, pojašnjava Gržetić.

Direktor Allianz Directa Robert Ravenščak ističe da je sad pravo vrijeme za zauzimanje pozicija u srpskoj elektroničkoj maloprodaji. “Nije to samo slučaj sa Srbijom, već sa svim regionalnim internetskim tržištima poput makedonskog tržišta jer će upravo ta tržišta u budućnosti znatno rasti”, zaključuje Ravenščak. Poslovni  dnevnik

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!