Capital.ba

Povećan broj turista u Bijeljini za 70 odsto

31.07.2018. / 7:30

BIJELJINA, Bijeljina postaje sve prepoznatljiviji grad na turističkoj mapi, što potvrđuju podaci u periodu od 2012. do 2017. godine o povećanom broju turista za 70,73 odsto i broju noćenja za 37,13 odsto, saopšteno je iz Gradske uprave. 

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, tokom 2017. godine Republiku Srpsku je posjetilo 344.659 turista i ostvarilo 799.543 noćenja, a Bijeljinu 30.691 turist i registrovano je 55.302 noćenja u ovom gradu, od čega su strani turisti imali 50,1 odsto noćenja.

Ovi podaci predstavljaju najvažniji doprinos ostvarenju Strategije razvoja turizma grada Bijeljina od 2012. do 2017. godine, kao osnovni strateški dokument razvoja turizma, čiji izvještaj o realizaciji je nedavno usvojila Skupština grada.

U 2012. godini privredni subjekti, čija je osnovna djelatnost turizam, ostvarili su više od 10 miliona KM ukupnog prihoda, dok su za samo pet godina, odnosno na kraju 2017. godine ostvarili ukupne prihode veće od 82 miliona KM, navodi se u saopštenju.

Ovaj finansijski pokazatelj svrstava sektor turizma u Bijeljini na peto mjesto po ostvarenim ukupnim prihodima, poslije trgovine, prerađivačke industrije, proizvodnje i isporuke električne energije i građevinarstva.

Na početku realizacije Strategije razvoja turizma Bijeljine smještajna turistička ponuda grada raspolagala je sa 324 sobe i 812 ležaja, dok je na kraju poršle godine raspolagala sa 403 sobe i 907 ležaja.

Smještajni kapaciteti Bijeljine 2012. godine bili su sadržani u četiri hotela, jedanaest motela, jednom hostelu, dva pansiona, dva konačišta i pet kuća za odmor.

Na kraju realizacije Strategije, smještajna struktura grada je sedam hotela, devet motela, jedan hostel, dva pansiona, tri konačišta i dvanaest kuća za odmor.

Podaci Republičkog zavoda za statistiku pokazuju i da je ostvaren porast zaposlenih u sektoru turizma i ugostiteljstva u Bijeljini, koji u 2014. godini upošljavao 858 radnika, u 2016. godini 910, a u 2017. godini ukupno 990 radnika.

Turistička ponuda Bijeljine bazira se na manifestacionom turizmu, etno i eko- turizmu, banjskom turizmu, vjerskom, tranzitnom i lovnom turizmu, kao i turizmu na vodama i sportsko-rekreativnom i izletničkom turizmu. Srna/N.N.

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!