Capital.ba

Ministarstvo trgovine: Kupcima ne smije biti naplaćena vrećica sa reklamnim logotipom

27.10.2017. / 15:00

BANJALUKA,  Ambalaža koja se koristi za pakovanje ili nošenje kupljenih proizvoda sa vidljivim logotipom proizvođača ili trgovca smatra se reklamnim sredstvom, koje trgovac ne smije dodatno zaračunavati kupcu, rečeno je Srni u Ministarstvu trgovine i turizma Republike Srpske.

“Ukoliko trgovac za pakovanje proizvoda koristi papir, omot, vrećicu ili sličan materijal ili ambalažu, koji u cijelosti ili djelimično ima logotip, znak, slogan ili naziv proizvođača ili trgovca, ili upućuje na njega, takav materijal, ambalaža ili vrećica se smatra reklamnim sredstvom, koje trgovac ne smije dodatno zaračunavati kupcu”, navode u Ministarstvu i dodaju da je to propisano članom 24 tačka tri Zakona o zaštiti potrošača u Srpskoj.

Ukoliko trgovac takvu ambalažu naplati od potrošača, učinio je prekršaj, koji je kažnjiv novčanom kaznom u visini od 1.000 KM do 5.000 KM za pravno lice i kaznom za odgovorno lice u pravnom licu u visini od 500 KM do 2.500 KM.

Potrošači imaju pravo na povrat novca podnošenjem reklamacije trgovcu, navode iz Ministarstva i pojašnjavaju da Zakon o zaštiti potrošača u Republici Srpskoj, takođe, propisuje obavezu trgovca da proizvode prodaje u originalnom omotu odnosno ambalaži, a na zahtjev potrošača dužan je da ih dodatno upakuje.

Ako se pakovanje proizvoda dodatno vrši po zahtjevu potrošača korišćenjem posebnog papira ili drugih ukrasnih materijala, trgovac ima pravo da uslugu pakovanja dodatno zaračuna na cijenu proizvoda, uz obavezu da jasno i vidljivo istakne cijenu usluge pakovanja, kao i cijenu materijala za pakovanje.

Predsjednik Udruženja građana “Pokret potrošača” Republike Srpske Dragutin Bošković rekao je Srni da trgovcima nije dozvoljeno da naplaćuju vrećice sa logotipom.

“Mogu biti naplaćene čiste vrećice bez ikakvog natpisa, loga, ali ako postoji neki natpis onda se to smatra reklamnim materijalom i u tom slučaju se ne smiju naplaćivati”, rekao je Bošković.

On ističe da se potrošači moraju edukovati kako bi znali na koji način mogu zaštititi svoja prava i dodao da su Zakonom o zaštiti potrošača definisana brojna pitanja koja im omogućavaju da ostvare ta prava. Srna

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!