ENERGETIKArs.com Prvi poslovni portal u Republici Srpskoj - CAPITAL.BA

Kaja uklanja naplatne kućice u Glamočanima

Objavljeno u OSTALO

-Ponuda mrkonjićkih firmi 240.000 KM niža od vrijednosti raspisanog tendera
-Sramna montaža i neophodna demontaža kućica građane Srpske koštaće ukupno 3,4 miliona KM
-Radovi počinju po okončanju tendera za izbor nadzornog organa

BANJALUKA – Firme „MG Mind“ biznismena Mladena Milanovića Kaje i „MIG Elektro“ iz Mrkonjić Grada uklanjaće nezakonito postavljene naplatne kućice u Glamočanima i to po cijeni od 1,3 miliona KM. Ponuda ovog konzorcijuma ocijenjena je kao najpovoljnija od tri pristigle na tender koji su raspisali „Putevi RS“, saznaje portal CAPITAL.

Slikovni rezultat za naplatne kućice glamočani

 

Mrkonjićke firme tako će potpisati ugovor čija je vrijednost za oko 240.000 KM niža od vrijednosti tendera raspisanog tendera.

„Prihvaćena je preporuka Komisije za dodjelu ugovora da ugovor bude dodijeljen grupi ponuđača ‘MG Mind’ i ‘MIG Elektro’ iz Mrkonjić Grada koja je dostavila najbolje ocijenjenu ponudu u skladu sa kriterijumom za dodjelu ugovora. Vrijednost ponude je 1.133.818 KM bez PDV-a“, potvrdio je za CAPITAL direktor „Puteva RS“ Nenad Nešić.

http://3.bp.blogspot.com/-ZYSO76vpD3k/VhajLJyu_YI/AAAAAAAALZg/0k9bUSqLuys/s1600/kaja.jpgMeđutim, uklanjanje kućica, čija je bespravna montaža građane RS koštala 2,1 milion KM, neće početi uskoro jer je u toku druga javna nabavka teška 30.000 KM, a odnosi se na izbor firme za nadzor. Rok za dostavljanje ponuda je 11. decembar.

„Nakon što odaberemo najpovoljnijeg ponuđača i kada istekne rok za žalbe, možemo početi s poslom“, kazao je Nešić.

Razlog raspisivanja ovog tendera bio je, kako je ranije za CAPITAL rekao direktor „Puteva RS“, je „neophodno obezbjeđivanje nepristrasnosti“.

Tako će saga oko sramne i promašene investicije ovog javnog preduzeća, dok je na njegovom čelu bio direktor Nedeljko Knežević, biti okončana za oko 3,4 miliona KM. Sporne naplatne kućice nikada nisu bile u funkciji, a razlog tome je što su nadležni uvidjeli da su postavljene na magistralnom putu Banjaluka – Klašnice, a ne na autoputu.

Revidirani projekat – duplo skuplji radovi

Iako je, prema projektu banjalučkog Instituta za građevinarstvo, ovaj posao trebalo da košta 750.000, revizija „Urbis Centra“ povećala je vrijednost radova na 1,56 miliona KM zbog vraćanja ovog dijela brzog puta u ranije stanje, rekonstrukcije uključnih i isključnih traka te postavljanja nove saobraćajne signalizacije.

Naplatne kućice će, nakon što budu uklonjene, biti iskorištene i postavljenje na jednom od autoputeva.

U „Putevima RS“ navode da projekat podrazumijeva i podešavanje nagiba u zoni kućica, a što obuhvata rekonstrukciju 625 metara puta, ali i sređivanje pristupa.

„Biće usklađen poprečni nagib puta, koji prije i poslije ovog lokaliteta ima vrijednost 3,7 odsto, a trenutno je u zoni kućica nagib dva odsto. Da bi se postigao projektovani nagib potrebno je na jednoj strani izdići, a na drugoj sniziti kote kolovoza. Radovi se izvode na četiri kolovozne trake“, navode inženjeri.

Uklanjanje kućica omogućiće vozačima i brže kretanje, sa sadašnjih 40 na 100 kilometara na čas.

„Neophodno je prilagoditi uslove priključivanja na magistralni put kako bi saobraćaj bio bezbjedan. Ovo podrazumjeva objedinjavanje svih priključaka na ovom lokalitetu sa servisnom saobraćajnicom i formiranje zajedničke uključne trake u pravcu Laktaša. Ovim uključenjem opslužuju se ‘Robot’, ‘Unitehna’, ‘Brčko gas’. U pravcu Banjaluke predviđa se izgradnja jedne isključne trake kojom se opslužuju ‘Kesten’, ‘Peštan'“, dodaju u „Putevima“.

Saobraćajna signalizacija, prema revidiranom i duplo skupljem projektu, podrazumijeva postavljanje odbojnih ograda, odnosno delta blokova.

Ministarstvo ima jednu, „Putevi RS“ drugu priču

Ministarstvo saobraćaja i veza RS, kako je ranije rečeno, nikada nije dalo saglasnost za postavljanje kućica u Glamočanima, jer putarinu nije moguće naplaćivati na magistralnom putu. Međutim, u “Putevima” su negirali te tvrdnje, ističući da su postupali na osnovu naloga Ministarstva saobraćaja i veza i Vlade RS.

Ovaj slučaj bio je i pod istragom MUP-a koje je nadležnom tužilaštvu podnijelo izvještaj o počinjenom krivičnom djelu nekadašnjih čelnika “Puteva RS” Nedeljka Kneževića, Mladena Lazendića, Slobodana Udovčića i Miroslava Jankovića. Oni su završili na saslušanju u Okružnom tužilaštvu u Banjaluci, nakon čega je istraga obustavljena, uz zvanično obrazloženja da „nije bilo krivičnog djela“.

CAPITAL: Žana Gauk 

Ključne riječi:  , , , , , , , , ,

Komentari |


Komentari (5)

  • Dule

    Jedan prosjecan bagerista to sam srusi za jedan dan i pomocnik metlom pocisti. Kako ih nije sramota pricati o milionima. Za te pare se mogla napraviti zgrada sa 15-ak stanova na periferiji grada za porodice poginulih.

    • Goca

      Porodice poginulih su sve zbrinute prosle godine. Molim za cinjenice kolega.

      • rale

        Mozda pretjeruje ali evo ti malo cinjenica.

        Prije 4 godine na dijelu puta na kome se nalaze naplatne rampe nije bilo nista.

        Bio je izgradjen magistralni put sa dvije saobracajne trake. Na kome je propisana brzina bila 100km/h. I nije bilo potrebe ni za kakvim ulaganjem u njega. Osim mozda u ciscenje snijega .

        Onda je nekome iz ministarstva ili autoputeva na pamet palo da bas tu izgradi naplatne rampe kako bi ZAVUKAO RUKU u dzep vozaca. Jer tim dijelom prolaze sva vozila koja idu za/iz Banja Luke. Pri tome ih nije bilo briga da li je to u skladu sa zakonom o tome da li je posteno necu ni da prica.

        Kad su uvidjeli da je javnost dignula glas o tom lopovluku odlucili su da se povuku. I to je bas lijepo od njih.

        Usput su obezbedili dva posla za svoje firme tj postavljanje i uklanjanje kucica. Narod je platio i opet nikome nista. Cijena 3.8 miliona KM. Racun placa 1 200 000 gradjana Republike Srpske. Svako od nas je dao oko 3.2 km za necije nesavjesno obavljanje radnih obaveza.

        I to naravno nije jedini trosak. Koliko je samo goriva potroseno na usporavanje i ubrzavanje pri prolasku istim naplatnim rampama? Koliko je vremenski produzeno putovanje tim putom puta broj vozila koji tuda prolazi? I mozda da skrenemo paznju da su naplatne rampe prouzrokovale gubitke ljudskih zivota.

        Sve je to steta. Da ne pominjemo da sada daju 3.8 miliona km za penzionisanje 210 zeljeznicara. Znaci da bi taj novac koji su BACILI na kucice mogao da rijesi problem bar jos 150 ljudi.

        Manje vise steta je ogroma a uz sve to tuzilastvo ustanovi da NIKO NIJE KRIV.

        To su neke cinjenice.

        A kad bi se pogledalo ditaljnije na ove probleme naslo bi se ih masa.

        Npr. Kruzni tok kod Rebrovacke Crkve. Otvoreni radovi prije oko mjesec dana. Radojicic se slikao a RADOVI OBUSTAVLJENI.

        Npr. Istocni tranzit. Radovi otvoreni prije mjesec dana. I glavonje se slikale a gle cuda RADOVI OPET OBUSTAVLJENI.

        2014 MOST KOD VITAMINKE unisten i jos nije napravljen novi.

        ZELENI MOST ZATVOREN jos nije napravljen novi.

        Od 20 i kusur crnih takaca obiljezene 2. O tome da rijese iste ne treba ni da govorimo.

        Tako bi mogli nabrajati do nove godine.

  • Fakin

    Za lijekove sve potrosili!

  • Lopovluk, kriminal

    U malo ozbiljnijim zemljama za ovakve stvari se ide na robiju.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

(obavezno)

Pravila komentarisanja

Slobodno komentarišite, kritikujte i izrazite svoje mišljenje,

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

A- A A+